בניית דף נחיתה בגוגל: כל מה שצריך לדעת לפני בנייה

בניית דף נחיתה בגוגל: כל מה שצריך לדעת לפני בנייה

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

דף נחיתה (נקרא באנגלית: Landing Page) דף באינטרנט אשר הגולש מגיע אליו כשהוא מגיע אל העסק. במקרים מסוימים יהיה זה דף הבית של האתר אך לרוב הכוונה היא לדף יחיד שעומד בפני עצמו. לדף יש כתובת URL אישית והוא מיועד לאסוף את פרטי הלקוחות המתעניינים (לידים). בניית דף נחיתה בגוגל מיועדת לייצר לעסק פניות של לקוחות.

דף הנחיתה יהיה בדרך כלל ענייני. לא מדובר באתר מפורט אשר מסביר על ההיסטוריה של העסק, שלל המוצרים והשירותים שלו אלא דף ממוקד, ברור וכזה שהגולש מבין לאן הוא הגיע ומה עליו לעשות עכשיו. המטרה של העסק צריכה להיות ברורה מאד והיא להביא עוד לקוחות. לכן, דף הנחיתה צריך להתאים לכך ולהיות גם כן ברור מאד.

איך הגולשים יגיעו אל דף הנחיתה?

כדי להבין את חשיבות בניית דף נחיתה בגוגל, יש להבין כיצד הגולשים עשויים להגיע אליו. בדרך כלל דף נחיתה משמש להשארת פרטים והוא דף יחיד ולכן הוא פחות מיועד לקידום אורגני אלא לקידום ממומן. הגולשים יכולים להגיע אל הדף לאחר שראו פרסומת בגוגל, ברשת החברתית ואפילו ביוטיוב. זוהי דרך מעולה לנצל את תקציב הפרסום ובמקום לשלוח את הגולשים לאתר שיבחרו מה לעשות בו, הם מגיעים בדיוק למקום שאנחנו רוצים שהם יגיעו.

אנחנו יכולים לבחור את דרך הפרסום הנכונה ביותר מבחינתנו כאשר נרצה לפרסם היכן שהלקוחות שלנו בדרך כלל נמצאים, נרצה “לתפוס” אותם כשהם פנויים להשארת פרטים ונרצה לדעת כמה למעשה עולה לנו הפרסום וכמה יעלה כל לקוח. כלומר, אנחנו יכולים להעריך מראש כמה חשיפות ידרשו כדי לקבל פרטים של לקוח פוטנציאלי אחד ולהעריך כמה לידים יהפכו למכירה.

לאחר שנתחיל לפרסם ולמכור נוכל לדייק את נתון הכדאיות ואז נוכל לקבל גם החלטה האם להמשיך לפרסם כפי שפרסמנו, האם לשנות פלטפורמה ולשנות את התקציב שהקדשנו למשימה. כדאי לזכור כי אפשר לשנות את אופן הפרסום, המיקום וגם את התוכן והנראות של דף הנחיתה, אם יש צורך בכך.

מרכיבים בתהליך בניית דף נחיתה בגוגל 

דף נחיתה הוא למעשה אתר של דף אחד אשר כל המטרה שלו היא להמיר גולשים ללקוחות משלמים. אנחנו רוצים לראות תוצאות ולראות אותן מהר. כאשר דף הנחיתה בנוי בצורה הנכונה והקמפיין מותאם לצרכים שלנו ושל הלקוחות שלנו, אין כל סיבה שלא נראה תוצאות מידיות. על קמפיין לידים בפייסבוק הרחבנו בנפרד והפעם נתמקד בדף הנחיתה עצמו. 

בניית דף נחיתה בגוגל מורכבת משני חלקים: החלק הטכני והחלק של התוכן. בכל הנוגע לחלק הטכני, ניתן להשתמש בשלל פלטפורמות לבניית אתרים ודפי נחיתה, חלקם בחינם וחלקם שלא בחינם. אתרים אשר מציעים אפשרות של בניית הדף ללא כל עלות יעשו זאת תחת הדומיין שלהם ובכל מקרה מומלץ לחבר את הדף לכתובת URL עצמאית.

ברגע שדף הנחיתה יושב על פלטפורמה חינמית (כאן כתבנו על: 5 מערכות ליצירת דף נחיתה בחינם) יכולות להופיע עליו פרסומות שלא שייכות לעסק שלנו. לכן, בכל מקרה נרצה שתהיה לנו כתובת משלנו ולשלם על החיבור לאתר עצמאי שלא תלוי בפלטפורמה עליו נבנה הדף. דף הנחיתה יכול להיות בנוי גם בפלטפורמות לבניית אתרים וגם להיות בתוך אתר קיים. מבחינה טכנית, אפשר לבצע פעולות רבות ואנשי המקצוע יוכלו לבחון בתחילה כיצד הכי נכון לבנות את הדף.

מרכיב התוכן בדף הנחיתה הוא מרכיב לא פחות חשוב. אמרנו כי המטרה של הדף היא למשוך לקוחות פוטנציאלי להתעניין במוצר או בשירות ולהשאיר פרטים. לרוב לא נרצה להציע להם רק להתקשר אלא לקבל בעצמנו את הפרטים כדי ליצור קשר עם הלקוחות כשאנחנו מוכנים למכור. כמובן, אפשר להוסיף את מספר הטלפון ואפילו כפתור לשליחת הודעת ווטסאפ בלחיצה אחת.

שילוב נכון של טכנולוגיה, תוכן ומודעה טובה, יוביל לפניות של גולשים לעסק. זהו אינו דבר ברור בכלל ולמרות שכל אחד יכול להקים בעצמו את דף הנחיתה ולכתוב כל שיעלה על דעתו, יש מקום למקצוענות בתחום. אנשי מקצוע מנוסים שמתמחים בבניית דף נחיתה יוכלו להביא תוצאות טובות יותר מרוב העסקים שיעשו זאת לבד.

5 כללים בדרך לבניית דף נחיתה בגוגל שמביא לקוחות

גם אנשי מקצוע מעולים ומנוסים מקשיבים לכללים הבאים. הניסיון והידע מבהירים את החשיבות של עמידה בכללים ומתן תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. אלו הם חמשת הכללים של המקצוענים בתחום:

גלישה נוחה מכל מכשיר

כלל ראשון בבניית דף נחיתה הוא התחשבות בגולשים. אנחנו יכולים לחשוב על מרכיבים מיוחדים ויוצאי דופן, אך בסופו של דבר הגולשים רוצים להבין לאן הם הגיעו ושיהיה להם נוח באתר, בכל זמן ומכל מכשיר גלישה. לכן הדבר הראשון שמומחים בתחום יחשבו עליו הוא כיצד הדף ייראה במכשירים השונים. בין היתר נרצה דף שעולה במהירות ושאפשר לראות את כולו על המסך.

ישנם מרכיבים שונים של דף הנחיתה ובהם הטקסט והכפתור ונרצה שהגולשים לא יצטרכו לגלול או יגללו כמה שפחות בדרך להשארת הפרטים. כמו כן, נרצה שיהיה לגולשים ברור היכן הם צריכים להשאיר פרטים. אם הדף לא מתאים למכשיר סלולרי והם צריכים “לשחק” כדי להתאים אותו, אנחנו עלולים לאבד אותם בדרך ולשלם על כך מחיר יקר בפרסום.

נראות מצוינת 

אנחנו רוצים שדף הנחיתה ייראה מצוין. הוא לא חייב להיות מרשים/ מפוצץ/ עם אנימציות, אלא להפך, הוא צריך להיות מדויק מאד וקולע למטרה. אנחנו רוצים שהגולשים יבינו לאן הם הגיעו ומה עליהם לעשות עכשיו כדי לקבל את המידע שהם רוצים או את הפניה מאיתנו. דף רגוע ונקי מבחינה עיצובית יעשה לרוב עבודה טובה יותר מאשר דף עם המון אלמנטים “קופצים”. 

כשאנחנו רוצים לבדוק את הוויזואליות של דף הנחיתה אנחנו צריכים להסתכל על כל הקמפיין. אם הגולשים מגיעים מהרשתות החברתיות או יוטיוב, הם כבר חוו חוויה ויזואלית ולכן עלינו לתת להם תחושה של המשכיות ושיש קשר בין מה שהופיע במודעה לבין מה שמופיע בדף הנחיתה. לצורך כך ניתן להשתמש בלוגו, בצבעים דומים ואפילו תמונה קרובה. 

נכסים דיגיטלים

קופירייטינג

דף הנחיתה הוא דף יחיד ויש לו מטרה אחת: לקבל את הפרטים של הגולשים כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים. בדף אחד אנחנו צריכים להסביר לגולשים היכן הם נמצאים, מה יצא להם מזה שהם ישאירו את הפרטים ולמה כדאי להם להשאיר את הפרטים דווקא אצלנו. לכל מילה יש משמעות ועוצמה ולכן יש צורך בקופירייטינג מעולה שמסביר את כל מה שציינו.

דף הנחיתה שלנו צריך להיות ברור ועליו להיות קשור למודעה שלפניו. נשתדל “לדבר באותה שפה”, לכתוב על הלקוח ולהסביר לו למה כדאי לו להשאיר פרטים ולצמצם חשדות. כל זאת במינימום מילים כיוון שלא מדובר במאמר אלא דף פרסומי קצר. נשמע מסובך? לא במקרה וישנם אנשי מקצוע, קופירייטרים שיכתבו מעולה ויביאו לעסק שלנו יותר לקוחות.
ראו גם: מדריך כתיבה שיווקית

כפתורים ושדות מילוי

חלקנו עדיין נוטה לזלזל בכפתורים שמופיעים בדף הנחיתה וחבל. בניית דף נחיתה בגוגל מאפשרת לנו גמישות בכל הנוגע לחלק זה. אנחנו יכולים לבחור מה לכתוב על הכפתור ובמקום להשתמש במילים באנליות כמו: שליחת הפרטים או פשוט סתם “שלח”, אנחנו יכולים להיות הרבה יותר נגישים. אם אנחנו מציעים ללקוח עוד מידע עדיף שנכתוב: “שלחו אלי את המידע” או “לחיצה אחת ונתקשר אליך”. כמו כן, כדאי מאד להשתמש בשפת יוניסקס ככל האפשר ולפנות לכל המינים.

בכל הנוגע לשדות המילוי כדאי לדעת כי ככל שהם פשוטים יותר כך הם ממירים יותר. הגולשים לא “עובדים אצלנו” ולא רוצים להתאמץ כדי שניצור איתם קשר. אנחנו צריכים להפעיל שיקול דעת ולהחליט כיצד נכון לנו לקבל את המידע, מה הכרחי מבחינתנו ומה לא ולצמצם את השדות ככל האפשר. יש לזכור גם ששדות רבים ליצירת קשר עלולים לתפוס את המסך ולהוריד את הכפתור למטה, מה שעלול להגביר את הנטישה.

A/B TESTING

בניית דף נחיתה בגוגל יכולה להיות הצלחה מסחררת והיא יכולה להיות בסדר. הדרך הטובה ביותר לדעת האם אנחנו יכולים להגיע לתוצאות טובות יותר היא ליצור מראש (לפחות) שני דפים ולהשוות בניהם. הדפים יהיו שונים זה מזה במרכיבים שאנחנו רוצים לבחון: גרפיקה, תוכן, כפתורים, בחלק מהמרכיבים או כולם.

תמיד יש מקום לשיפור ולכן גם אם הדף ממיר, נרצה לבדוק אם שינוי קל במודעה ישפר את התוצאה או לא. כמובן מומלץ מראש ליצור שני דפים דומים (אך לא זהים) ולחלק את הקמפיין שווה בשווה בין שניהם. לבסוף נשאיר את דף הנחיתה שעובד ביעילות הגבוהה ביותר.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו