מה זה קידום אורגני והאם העסק שלך מתאים לזה?

מה זה קידום אורגני והאם העסק שלך מתאים לזה?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אחת השאלות הפופולאריות בתחום של קידום, שיווק ופרסום בערוצי הדיגיטל והמדינה השונים היא מה זה קידום אורגני. למעשה, קידום אורגני או מה שנקרא גם SEO – Search Engine Optimization- הוא ביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש שהראשי שבהם הוא גוגל וגם עליו נדבר במדריך המקיף הבא. מה זה אומר אופטימיזציה? זה אומר שאנחנו עושים מגוון של פעולות ותהליכים המסייעים לנו לקדם את האתר או יותר נכון את ביטויי המפתח הקשורים לתחום שבו האתר שלנו עוסק בתוצאות החיפוש של גוגל. המדריך הבא יסביר דרך דוגמאות מה זה קידום אורגני, יעסוק ביתרונות אל מול החסרונות שבשיטת קידום זו בהשוואה לשיטות אחרות, בעלויות של קידום אורגני ובסוגיות חשובות נוספות הקשורות לנושא.

שיווק דיגיטלי

קידום אורגני – נתחיל מהבסיס

כאמור, קידום אורגני הוא הפירוש בעברית למושג SEO . Search Engine Optimization. מדובר בשרשרת של פעולות שעלינו או על המקדם שלנו לבצע באתר האינטרט כדי לגרום לו להופיע באופן טבעי בדירוג גבוה מבין תוצאות החיפוש שגוגל מציגה לנו כאשר אנו מבצעים חיפוש על נושא כלשהוא.

מה המטרה של SEO?

המטרה של כל מנועי החיפוש ובראשם גוגל, היא לתת לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והטובות ביותר עבורם. המטרה של קידום אורגני היא בעצם לעזור למנועי החיפוש להבין האם האתר שלנו רלוונטי מספיק כדי שיוכל להופיע בדירוגים גבוהים תחת נושאים מסוימים מבין כל התוצאות האפשרויות. מטרה זו מושגת על ידי שימוש במגוון של טכניקות המתבצעות באופן שוטף ויומיומי גם באתר וגם מחוצה לו.

את הפעולות אותן אנו מבצעים בתוך האתר נהוג לכנות ON PAGES SEO ואת הפעולות שאנו מבצעים מחוץ לאתר נהוג לחנות OFF PAGES SEO. הפעולות שאנו עושים בתוך האתר כוללות את התאמת הקוד והתוכן של האתר לצרכים של מנועי החיפוש, כמו למשל, שימוש במילים וביטויים במקומות מסוימים באתר עצמו. לעומתן, הפעולות שאנו עושים מחוץ לאתר כוללות בעיקר תהליך של בניה או קבלת קישורים מאתרים אחרים המובילים ישירות לדפים הפנימיים באתר שלנו.

ראו גם: איך לקדם אתר בגוגל?

 

מה היא נוסחת הקסם לקידום אתרים אורגני?

לצערנו, אף אחד עדיין לא מצא את נוסחת הקסם לקידום אורגני. יחד עם זאת, אם נצליח מצד אחד להתאים את האתר שלנו לגולשים ולצרכים שלהם ומצד שני לצרכים ולדרישות של מנועי החיפוש, האתר שלנו יקודם באותן טבעי.

כלומר, ברגע שנספק לגולשי האתר שלנו תוכן איכותי ומסייע העונה לשאלות שלהם ואף נותן להם סיבות לחזור לאתר שלנו בעתיד ובמקביל נספק למנוע החיפוש גישה נוחה לאתר והנחיות נוחות לסיווג, לא נצטרך לעשות שימוש בקסמים וטריקים כדי לקדם אותו. התהליך יקרה מעצמו ואף יחזיק לאורך זמן. מאחר ורוב הגולשים מחפשים את מה שהם מבקשים דרך העמוד הראשון של מנוע החיפוש גוגל ורק בודדים ממשיכים לדף השני, השלישי, הרביעי וכולי, קידום אורגני טוב בהחלט יכול להיות ההבדל בין אתר טוב שגולשים מגיעים אליו לאתר טוב שגושלים מתקשים למצוא משום שהוא נמצא הרבה אתרים אחרים פחות רלוונטים ממנו.

ראו גן: בניית אתרים מומלצים לקידום

שיווק דיגיטלי

קידום אורגני – יתרונות אל מול החסרונות

נתחיל כמובן מהיתרונות של קידום אורגני.

  1. יתרון האמינות – אין מה לומר, אם מסתכלים על נתונים מגלים כי רוב הגולשים בוחרים בתוצאות החיפוש האורגניות על פני תוצאות חיפוש ממומנות. לכן, אם נצליח למנף את העסק שלנו בתהליך של קידום אורגני ולהגיע למיקומים טובים, הסיכוי שהגולשים יבחרו באתר שלנו על פני אחרים הוא מאוד גבוה. גולשים נוטים להשאיר את הפרטים שלהם ולסמוך יותר על אתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות.
  2. עלות מול תועלת – נכון, רוב האנשים לא מבצעים את הקידום האורגני בעצמם אלא נעזרים בחברת קידום או בפרילנסר מקדם אתרים וזה כבר מדריך אחר בפני עצמו אבל בגדול, כל אחד יכול ללמוד איך לקדם את האתר שלו ולבצע את זה בעצמו. ברגע שאנחנו מצליחים להתברג בתוצאות חיפוש אורגניות במיקומים גבוהים אנחנו יכולים להשיג עשרות, מאות ואפילו לעתים גם אלפי כניסות לאתר שלנו מבלי שנצטרך לשלם על כך לאף אחד ולו אפילו שקל אחד אלא רק להרוויח מזה.
  3. מיתוג וחיזוק הקשר בין העסק לבין הלקוח – כאמור, ככל שהעסק שלנו מקודם אורגנית, ככה רמת האמינות שלו עולה. כשהעסק או האתר שלנו מופיע במיקומים טובים בתוצאות החיפוש האורגניות, הגולשים תופסים את העסק כדבר חיובי, מה שמעלה את הערך של אותו עסק ומעלה את הסיכוי לביצוע רכישה או הנעה לפעולה.
  4. השקעה לטווח הארוך – למעשה, קידום אורגני הוא סוג של נכס והשקעה לטווח הארוך. כלומר, עם הזמן, האתר שלנו צובר ותק, הוא הוא חזק יותר מה שמעלה את הערך שלו ואז יום אחד, אם נרצה נוכל גם להחליף קישורים, לשדרג את התוכן ואפילו למקור את האתר שלנו בסכום כסף לא מבוטל.
 

קידום אורגני חסרונות

  1. זמן וסבלנות – בהשוואה לשיטות פרסום וקידום אחרות, קידום אורגני זה משהו שלוקח המון זמן ולכם גם נדרשת סבלנות. אם עד לפני עשר שנים היה אפשר להגיע לתוצאות מעולות בתקופה קצרה בלי לבצע יותר מדי פעולות באתר, היום נכון לשנת 2020, כמעט כל תחום הפך למאוד תחרותי ולכן כל אתר דורש לפחות שישה עד שמונה חודשים כדי להגיע לתוצאות. לא רק שמנועי החיפוש לא ממהרים לסרוק אתרים חדשים או עמודים שעברו אופטימיזציה, גם לפרופיל הקישורים בו אנו משקיעים המון לוקח זמן רב להתעדכן.
  2. אין לנו שליטה על זה – למעשה, בקידום אורגני, אף אחד לא מבטיח לנו כלום. נכון שאנחנו יודעים מה הן הפעולות שעלינו לעשות כדי לקדם את האתר שלנו, אבל בשונה מקידום ממומן למשל, אין לנו שליטה על זה ולא בטוח בכלל שנצליח לדחוף את האתר שלנו למקומות שהיינו רוצים.
  3. השקעה ותחזוקה שוטפת – זה ממה לא שגר ושכח. כשרוצים להגיע לתוצאות טובות בקידום אורגני חייבים להשקיע והרבה. כמובן, שאם אנחנו מראש בונים אתר שמותאם לתהליך ולאסטרטגיה של קידום אורגני יש לנו כבר יתרון מאוד חזק על פני המתחרים אבל בעיקרון, אנחנו כל הזמן צריכים להזין את האתר שלנו בתוכן, כל הזמן צריכים לדאוג שיכנסו אליו קישורים, כל הזמן לשנות אותו לכן זה משהו שדורש השקעה.

ראו גם: בניית דפי נחיתה: מדריך

אסטרטגיה דיגיטלית

קידום אורגני כמה זה עולה?

שאלת השאלות. זה מאוד תלוי בכמה האתר שלכם שוחה בתחום תחרותי ובכמה אתם רוצים להשקיע. המחירים של קידום אורגני משתנים ותלויים בכמה גורמים מרכזיים:

  1. מקצועיות וניסיון של המקדם או חברת הקידום – ככל שמדובר בחברה בעלת ניסיון והוכחות בשטח, המחיר צפוי לעלות בהתאמה. גוגל כל הזמן מבצעת שינויים וכאן גם נכנסת לתמונה היכולת של המקדם לעבוד ולהתמודד לפי השינויים האלה כל הזמן.
  2. תחרותיות- ככל שהתחום שבו האתר שלכם עוסק יותר תחרותי, כך יהיה קשה לקדם אותו ויידרשו יותר קישורים, יידרש יותר תוכן ולכן המחיר עולה.
  3. תקציב – יש חברות גדולות שיש להן תקציבים גדולים לשיווק דיגיטלי ויש כאלה שפחות.
  4. שירותים משלימים – קיימות חברות קידום רבות המעניקות חבילת שירותים הכוללת בין השאר גם קידום ממומן כלומר הקמת קמפיינים בגוגל, שירותי בניית אתרים, שיווק ברשתות חברתיות ועוד. לפעמים מדובר בעסקה משתלמת אבל שוב זה מאוד תלוי וכל מקרה נבחן לגופו.

המחיר לקידום אורגני נטו נע בממוצע בין 1,500-6,000 שקלים בחודש. כמובן שיש חברות קידום שגם גובות על קידום אורגני סכומים יותר גבוהים כמו למשל 8,000-15,000 שקלים. אם אתם מוצאים מקדם שנותן לכם שירות בפחות מ-1,500 שקלים בחודש וגם ”על הדרך“ יוצא בהצהרות כמו ”תוך חודש אתם בעמוד הראשון“, שווה שזה ידליק לכם נורה אדומה משום שמאוד קשה לקדם אתר, בטח בתחום תחרותי ולהגיע לתוצאות עם תקציב של פחות מ-1,500 שקלים בחודש. בכל אופן, אם החלטתם לקדם את האתר שלכם, היו סבלניים, קראו קצת על התחום, בצעו השוואת מחירים וסקר שוק ורק אז קבלו החלטה.

רוצים לשמוע עוד מידע על קידום אורגני ובניית אסטרטגיית מיתוג ושיווק התואמת באופן מושלם את צרכי העסק והתקציב העומד ברשותכם? קבוצת ירדן היא בין החברות המובילות בישראל בתחום השיווק הדיגיטלי. מגוון של שירותים לרבות קידום אורגני וביצוע פעולות אופטימיזציה, שירותי כתיבת תוכן, שיווק ופרסום בפייסבוק, בניית קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, שירותי בניית אתרים ועוד. צרו איתנו קשר והמומחים של ירדן כבר יחזרו אליכם עם מענה לכל השאלות.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו