קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

קידום אורגני בגוגל: האם העסק שלך מתאים לזה ?

נניח שהיו מציעים לכם את ההצעה הבאה: אתם יכולים להגיע לכל לקוח שמחפש את המוצר או השירות שאתם מציעים ואתם יכולים להגיע אליו בדיוק ברגע בו הוא מחפש אתכם. מה הייתם מוכנים לעשות בכדי לשים את ידכם על ההצעה הזאת? אפשר להניח שכל בעלי העסקים, ללא יוצא מן הכלל, היו עושים הכל בכדי להיות מסוגלים לרכוש לעצמם את היכולת הזאת, אבל כל מה שהם צריכים לעשות הוא קידום אורגני בגוגל ועל כך נדבר בשורות הבאות.

מהו קידום אתרים אורגני בגוגל ולמה דווקא בגוגל ?

קידום אתרים אורגני מתייחס לקידום של האתר בקרב קהל היעד או במילים אחרות, הגברת החשיפה של האתר מול קהל היעד, כשהביטוי אורגני מתייחס לכך שהחשיפה מושגת שלא באמצעות מודעות פרסומת או קידום ממומן אלא על בסיס התכנים של האתר עצמו. קידום אורגני הוא תחום בן כעשור, שנולד יחד עם הפיכתו של גוגל למנוע חיפוש שדרכו מבצעים המשתמשים כמעט כל מהלך שלהם באינטרנט. זה ברמת ההגדרה. ברמת הביצוע זה עובד כך:

משתמש אינטרנט מחפש לקנות מוצר או שירות מסוים. הוא נכנס למנוע החיפוש של גוגל ומזין ביטוי כלשהו שלהערכתו יוביל אותו לבתי עסק שמוכרים את אותו מוצר או שירות. לאחר שילחץ אינטר על המקלדת, תעלנה מולו 10 תוצאות החיפוש הראשונות בדף תוצאות החיפוש ולאחריהן יוכל להמשיך לדפי התוצאות הבאים שמכילים גם הם 10 תוצאות כל אחד. ברובם המכריע של המקרים, המשתמש יבחר את אחת מן האפשרויות הראשונות ובהתאם למטרת החיפוש שלו (איסוף מידע או רכישה) גם ישיג את המטרה הזאת אצל אחד מאותם בתי עסק שעלו ראשונים בדף התוצאות.

מטרתו של קידום אורגני בגוגל היא לדאוג לכך שהעסק שלכם יופיע בראשו של אותו דף תוצאות ראשון, בעדיפות למקום הראשון אך אפשר גם במקום השני, השלישי ואפילו השביעי. בכדי להשיג זאת, עליכם לדאוג לכך שגוגל יבחר בכם כמי שיופיעו באותם מיקומים ולשם כך נועדה הפרקטיקה של קידום אורגני.

ולבסוף, למה דווקא גוגל? פשוט מאוד כי גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם ובישראל בפרט, רובם המכריע של חיפושי המידע, המוצרים והשירותים מתבצעים דרך גוגל.
ראו גם: פרסום בגוגל באמצעות מערכת פרסום

איך עושים קידום אורגני בגוגל או כיצד קובע גוגל את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש ?

גוגל הוא מנוע חיפוש שעובד בצורה אוטומטית לחלוטין על פי אלגוריתמים שנבנו והשתכללו לאורך קרוב לשני העשורים האחרונים. בכל רגע נתון, גוגל מנטר את כל דפי האינטרנט במרחב הקיברנטי ומנתח אותם על פי שורה של קריטריונים שפותחו על ידי גוגל ונותרו סודיים עד עכשיו. בין היתר, בוחן גוגל את הטקסט בכל דף, את רמת התחזוקה של הדף, את המדיה המשולבת בדף ואפילו את הטראפיק (תנועת המבקרים) בדף, זמן השהייה שלהם בדף וכן הלאה.

ניטור זה מבוצע על פי ביטויי מפתח. אלו הם ביטויים שהמשתמשים נעזרים בהם בכדי לחפש מה שהם צריכים באינטרנט. כך למשל, אם אתם חברה קבלנית המספקת שירותי בנייה באזור המרכז, מן הסתם תרצו להופיע בפני כל מי שיזין את הביטוי “בניית בית פרטי” או “קבלן מומלץ במרכז”. לשם כך יהיה עליכם ליצור מאמרים שכוללים בתוכם את הביטויים האלה, כך שגוגל יזהה את הקשר שלכם אליהם וידע לסווג אתכם סביב אותם ביטויים.

פרופיל קישורים מגביר תנועה לאתר

מרגע שנמצא קשר כזה, אתם תופיעו בדף תוצאות החיפוש בכל פעם שמישהו יזין את הביטוי בתיבת החיפוש של גוגל. השאלה היחידה היא האם אתם תופיעו במקום הראשון או במקום -1,045 והתשובה היא שבכדי להגיע למקום הראשון יהיה עליכם לקדם את האתר שלכם על בסיס קבוע, בצורה מקצועית, עם טקסטים איכותיים, תוך שילוב מולטימדיה, תוך אופטימיזציה של קוד התכנות של האתר ובכפוף לעוד שורה של קריטריונים כמו מספר הקישורים ברחבי האינטרנט המפנים לאתר שלכם סביב ביטוי זה וכן הלאה.

אנשי מקצוע העוסקים בתחום של קידום אורגני בגוגל הם בדיוק אותם אנשים שצריכים לבצע עבורכם את המשימה על פי כל אותם קריטריונים במטרה ברורה להביא אתכם אל ראש תוצאות החיפוש.

פרסום אורגני בגוגל או מהם היתרונות והחסרונות של קידום אורגני בגוגל ?

ככלל, קידום אתרים אורגני לגוגל הוא מוצר השיווק והפרסום האולטימטיבי שכן הוא מציב אתכם מול עיניו של מי שמחפש אתכם בדיוק ברגע שהוא מחפש אתכם. בנוסף לכך, מדובר במעין שיווק רגוע ולא מאיים שכן לתפיסתו של המשתמש, אתם לא מוכרים לו משהו או משווקים את עצמכם אלא פשוט מופיעים כתוצאת חיפוש תמימה, לכאורה, בדף תוצאות החיפוש שלו. יחד עם זאת, לקידום האורגני ישנם גם חסרונות, לפחות יחסיים. הקידום האורגני דורש השקעה רציפה ועבודה רציפה לאורך זמן וגם אחרי שהשגתם את המטרה והופעתם בראש תוצאות החיפוש, יהיה עליכם לשמר את מעמדכם זה באופן רציף.

קידום אורגני גם מאופיין בתחרות רבה מאוד. שוב, אם נחזור לכך שאתם חברת בניה המציעה שירותי “בניית בית פרטי במרכז” (זהו הביטוי שאתם מקדמים), סביר להניח שישנן חברות בנייה נוספות שמעוניינות לקדם את עצמן בדיוק סביב אותו ביטוי חיפוש ולכן יהיה עליכם להשקיע לא מעט בכדי להתעלות מעל כולם ולהגיע לראש.

חסרון יחסי נוסף הוא שגוגל מקדישה את 2-4 תוצאות החיפוש הראשונות לקידום ממומן, כך שהתוצאה האורגנית הראשונה מופיעה בדרך כלל במקום 3-4.

קידום אורגני

קידום בגוגל אורגני או מהו קידום ממומן ?

קידום ממומן הוא קידום שאמור להציב אתכם במקום הראשון של דף תוצאות החיפוש תמורת תשלום. אתם יכולים לבנות מודעה משלכם ולהירשם כמפרסמים בגוגל. או אז תוכלו להגדיר את ביטויי המפתח שסביבם תרצו להופיע בדף תוצאות החיפוש ומאותו הרגע, כל חיפוש שיכול את אחד הביטויים שהגדרתם יוביל לכך שתופיעו בראש תוצאות החיפוש אך עם כיתוב “מודעה” שאומרת למשתמש שמדובר בפרסום ולא בתוצאה אורגנית.

קידום זה הוא אפקטיבי ביכולת שלו להביא אתכם לראש תוצאות החיפוש, אבל פחות אפקטיבי מבחינת זה שמשתמשים רבים מדלגים על תוצאות ממומנות באופן אוטומטי מתוך ידיעה שמדובר בפרסומות וכן מבחינת העלויות הגבוהות למימון פעילות כזאת לאורך זמן כך שגם תביא תוצאות.

התפיסה הרווחת כיום בקרב אנשי המקצוע העוסקים בתחום של קידום אורגני בגוגל היא, שחשוב לשלב בין שתי שיטות הקידום, לבסס את הפעילות בעיקר על קידום אורגני אך גם לבצע קידום ממומן חכם וממוקד סביב ביטויים שבהם קיימת תחרות קשה שבכדי לנצח אותה תצטרכו להשקיע המון כסף.

קידום אורגני בגוגל מחיר או כמה עולה קידום אורגני ?

העלות של קידום אתרים אורגני באה לידי ביטוי באופטימיזציית קוד האתר שלכם, בתחזוקת האתר והעלאת תכנים ומדיה באופן רציף על מנת לשמור על האתר חי ורענן (גוגל יודע לבחון זאת) וכמובן לייצר את התכנים הנדרשים ברמה של בלוג באתר או העלאת תכנים לאתר ואפילו יצירת תכנים להחלפת קישורים עם אתרים אחרים (כאמור, מספר קישורים המובילים אליכם הוא קריטריון של גוגל).

קידום אורגני בגוגל היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את בסיס הלקוחות שלכם ולהרחיב את פעילותכם העסקית ואם אתם עושים את זה נכון, התוצאות גם יגיעו. מה שחשוב הוא לבחור את אנשי המקצוע הנכונים שמתמחמים בשיווק דיגיטלי ולהטמיע את תהליך הקידום כחלק אינטגרלי מפעילות השיווק שלכם לאורך זמן.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו