מאמרכתבי הספורט עונים לברנע

הסיבה שלא כתבתי כלום בנדון, היתה שכבר נשפכו הרבה (מדי) מילים בנושא. עד ששמעתי את כתבי הספורט מתראיינים בתכנית הבוקר של רשת...

עד שנתתי דעתי על פליטת הפה הפרוידיאנית (פרויד במיטבו) של ברנע - כבר כתבו עליה רבים וטובים ועוד כמה (לינקים שם, אצל וולווט).

הסתפקתי בתגובה צנועה בבלוג של רוני גלבפיש (לינקים גם שם), שלטעמי לא התמודדה  בדבריה עם האמירות של ברנע מפרספקטיבה רחבה דיה, אלא נשאבה לנימוקים החד מימדיים, המגוייסים (טקטיקה שסותרת בעצם את דבריו על העומק והאתיקה העיתונאיים) והדמגוגיים-משהו שהוא הציג:

 

היא הנחה שגויה, הנובעת בעיקר מחטא ההיבריס של עיתונאים, שחשים שהקרקע נשמטת מתחת למגדיר הזהות העיקרי שלהם - היותם עיתונאים ב"מיינסטרים" הותיק של העיתונות המודפסת.
בפועל המצב הפוך. אני נתקלת ביותר בלוגרים רציניים מעיתונאים רציניים, ומעט מאוד העיתונאים הרציניים - פועלים על פי קוד פוליטי ומשקיעים את רצינותם רק במה שאינו מסכן להם את מקום העבודה. מבחינה זו - הבולוגוספירה בפרט והמרחב האינטרנטי בכלל, אמינים בעיני בהרבה על כל דבר שיכול ברנע לומר על בסיס תחקיר בכל נושא, וזאת מבלי לפקפק בכך שאכן הוא לוקח את עצמו ואת עבודתו באותה רצינות שהוא משבח לגבי עצמו ומגנה לכשמדובר בבלוגרים.
בשנים האחרונות יצא לי לראות תחקירים קשים, שחשיפתם יכולה להציל נפשות, נגנזים ע"י הברנז'ה הרצינית והמקצועית של ברנע כי העורך לא רוצה להסתכסך עם השר.
העיתונות המודפסת היא בעיני החדשות של אתמול. אני בהחלט יכולה להבין למה התפיסה הזו, שאינני בודדה בה, מפחידה את ברנע ודומיו עד לעשיית דה לגיטימציה בכל כלי דמגוגי אפשרי למדיום החדש שעומד להחליף אותו. ברנע, לפני היותו עיתונאי, הוא בנאדם - על חולשות האנוש שבו.
לגבי הבלוגרים המרוכזים בעצמם - אני חושבת שלשיטתו של ברנע, בהחלט אפשר להעביר כמה טורים של עיתונאים "לגיטימיים" המרוכזים בפופיק מועט התוכן של עצמם ומשעממים לכן עד מוות, כמו יאיר לפיד או דנה ספקטור, לבלוגוספירה. אלא מה? הם בעיתון של ברנע, על הפיי-רול של המו"ל ותחת שבטו המתנחמד לקשרי הון-שלטון של העורך.
בקיצור, עמדתי בשתי מילים לדברי ברנע היא: נו, באמת.
חשוב לציין שה"קמתי, התלבשתי..." (שהוזכר כאן שדן בן אמוץ עשה זאת הרבה לפני עידן הרשת וברנע לוקח ממנו באופן אירוני את הציטוט) הוא גם בבחינת "האישי הוא הפוליטי" ופותח צוהר חשוב לחייהם ואמירתם של מי שהעיתונות אינה נותנת להם פה. הרבה תמורות חברתיות קרו כאן בשנים האחרונות בזכות טקסטים "עילגים" שחשפו אמירות חשובות.
ומילה אחרונה של מי שמוציאה מדי פעם הושעות לעיתונות: רוב ההודעות מועתקות לעיתון המודפס ב- copy paste. כבר מזמן נגמר עידן התחקיר.

 

ואז נפלו לי לפריים (בתכנית הבוקר של רשת) אביעד פוהורילס ויואב בורוביץ', 2 עיתונאי ספורט שמסקרים את מכבי. 

בורוביץ' היה - אגב - העיתונאי שהורד מהאוטובוס של השחקנים ו"ננטש" באישון לילה לבדו איפהשהו ביוון ע"י מוני פנאן ז"ל, כי לא הסכים ליישר קו עם תכתיבי הקבוצה באשר למה מותר ומה אסור לכתוב עליה. הסיפור הזה, בפני עצמו, מספר את סיפורה של העתונות המודפסת In a nutshell.

השניים דברו בראיון על ה"חיבוק החם" לו זכו בעבר עיתונאי הספורט ממכבי ("מוני אוסף גם לכתבים את הדרכונים בשדה התעופה", "הוא התייחס לכתבים כמו לבני אדם והיה להם קשה לכתוב נג הקבוצה"). הם גם דיברו על כל מה שהם ידעו - על חקירת המשטרה שלא התקיימה למרות חומרים וקלטות שהועברו לחוקרים כבר לפני שנתיים, על כך ש"כל העיתונאים ידעו ושתקו", דוגמאות מהכדורגל (למה לא פרסמו עד היום את שמות השחקנים מפרשת נערות הליווי, למשל?) וכיו"ב. מוטי קירשנבאום נותן להם רוח גבית (ציטוט מחדשות 2, הערב) - ידענו שלא הכל כשר במכבי אבל הם העניקו לנו כזה עונג, שהעדפנו להעלים עין.

עיתונאי הספורט ענו, מבלי דעת, תשובה ישירה ומוחצת לטיעוניו הקלושים של ברנע. העיתונות אינה אתית, אינה רצינית, אינה פועלת על פי הצהרת-שליחותה, אינה חוקרת ואיננה אובייקטיבית.

ועיתונאי הספורט לא לבד;

אבירי התחקיר האובייקטיבי - קלמן ליבסקינד ומוטי גילת, פרסמו פרטי התנהלות לא סדירה לכאורה של יו"ר הסתדרות המורים, שהיו ברשותם - כולל תחקיר, עדויות ומסמכים - רק אחרי הבחירות לראשות הסתדרות המורים. היו"ר לא רצה שהמורות תדענה את זה לפני רגע האמת (?) שלהן בקלפי. אני יודעת - הייתי שם, החומרים הועברו גם אלי, עמיתותי התנהלו מול העיתונאים והעיתונים, וגם אני אויימתי. הם לא אשמים, העיתונאים - כוחה של הסתדרות המורים על העורכים, רב. רק אחרי הבחירות התפרסמו ממצאי התחקיר ונפתחה חקירת משטרה. לא שמענו על כך מאז. למה?

בתחילת 2008 חשף מוסף 7 ימים של ידיעות את הנעשה באחת מפנימיות הרווחה. תחקיר מזעזע המבסס את שיתוף הפעולה הפעיל של רשויות הרווחה בהתעמרות והתעללות שיטתית בילדים ובני נוער. התחקיר היה ראשון בין שניים. משרד הרווחה התלונן למועצת העיתונות. המסר הועבר. הילדים במוסד השני ימשיכו להידרס תחת גלגליה הקוצניים של מערכת שמשתיקה את העיתונות, שאמורה להיות "כלב השמירה של הדמוקרטיה" ולהגן עליהם.

במלחמת לבנון השניה שילמו חיילים מחיר כבד - פציעות, הלם קרב ואף בחייהם על ההתארגנות הלוקה של הצבא בכל הקשור בהנחייה פיקודית מערכתית, זרימת מידע, ציוד, מזון וחילוץ. בשוך הקרבות, התכנס פרלמנט נשים לדון בקולן של נשים במלחמה. אחת הדוברות היתה העיתונאית הדס שטייף, שנכנסה עם החיילים לשטח. היא הודתה, בדבריה, כי העיתונאים ידעו על בעיות ההתארגנות ושתקו, כי לא היה להם נעים מהצבא... ככה זה כשהעיתונות והמדיה הממוסדת לא רוצה להסתכסך עם מקורותיה.

אלו רק דוגמאות מעטות מני רבות, שלא ממש מסתדרות עם התיזה הרוטטת מפחד שהציג ברנע.

המדיה הדיגיטלית עוד לא שם, במעמקי הארכיונים. היא נתפסת ככלי אפקטיבי להעברת מסרים, חלק מאסטרטגיה תקשורתית יעילה. יש לה את מה שאין למילה השחורה על נייר עיתון - את הויז'ואל, ואת התחושה שהיא מעבירה לצופיה, שהם לא לבד. הפחד המאוד אנושי מבדידות מוצא בה מענה שישאיר אותה על המפה עוד הרבה הרבה זמן. היא גם לא נלחמת ברשת אלא משתלבת בה, מעלה תכניות לתוכה, מעניקה לאייטמים שלה את אותו קיום שמעבר לרגע.

בה בעת, הארץ הורידו את המהדורה המודפסת, מעריב מקיימים שתי מהדורות ומבקשים תשלום על "מנוי דיגיטלי לגיליון המודפס" (מעניין מי רוכש אותו...מי רוצה לשלם על קריאת החדשות של אתמול ודיעות מקובעות וידועות מראש, שאבד עליהן לכן הכלח? בשביל מה צריך עיתונאי שילך לתחקר את העם, אם העם כותב ישירות ברשת?) וידיעות מנהלים תחרות סמויה וקשוחה, שלא לומר מגוחכת, בין הגיליון המודפס לוירטואלי של עצמם ומול אתרים אחרים (בניגוד ל- win win הקישורי - שהוא מרכיב הקידום וההעצמה המרכזי של אתרי אינטרנט).

לכן דור ה- Web לא מבזבז כסף על עיתון. מ-ק-ס-י-מ-ו-ם שותים קפה וקוראים את הגיליון שקנה בית הקפה. הנכונות לשלם נמצאת בהלימה למידת האמינות של העיתונות המודפסת: דינוזאור מפוחלץ שעתידו בעברו, והוא עדיין לא ממש מבין את זה. הפוסט בעל חיי הנצח החליף את המאמר הפובליציסטי, שאיתו יעטפו מחר דגים בשוק. 

לעומת הנייר המודפס, מאפשר האינטרנט קריאה צולבת, ביקורתית, ממספר מקורות (בלוגרים, סתם גולשים, עיתונאים שפתחו בלוג, אתרי מבזקים וחדשות עצמאיים, קהילות) - ומגיש את מרחב התחקיר העמוק והרחב ביותר. את המידע על תפיסתו לכאורה של הרוצח מבר נוער (שהאינפורמציה האמיתית לגביו עדיין מוכמנת ע"י הרשויות), פרטיו, פרטי המעצר והאישומים - קבלנו מהאתרים החרדיים והדתיים. לא מהחברים של ברנע. ומסתבר שהכל נכון.

כן, יש גם אייטמים עילגים. ובעיתונות המודפסת אין?

 

תודה לעיתונאי הספורט. They rest our case. 

-------------------------

תוספת מאוחרת, 25.10: תמונתי המשוקצת (רואים את הכתפיה המנומרת של החזיה) מופיעה בבלוג "דוס ווטש, לצד ציטוט מדברי בנושא החקירה לכאורה של הרוצח לכאורה מברנוער, תוך שהוא מוציא כמובן את דברי מהקשרם בלי הקפדה יתרה על אמת בפרסום, על מנת שיתאימו למסר שהתכוון להעביר ("השמאלנים שונאים אותנו"). תודה ל-י.ש. על ההפניה. הסיפא לדברים: "זו רק טעימה ממה שצפוי היה להיות השיח התקשורתי במידה והשמועות היו נכונות...". ברנע, שומע?


פורסם ב 24 באוקטובר 2009 19:44 במדור כתיבה תמה | 23 תגובות

 
    

שם:

    

דואר:

    

אתר:

    

כותרת:


בעקבות ריבוי ספאמרים, נאלצנו להוסיף מנגנון שימנע מרובוטים להפציץ את המערכת בתגובות פיקטיביות. אנא העתיקו את הקוד שבתמונה, לתיבת הטקסט שמתחתיה.

קוד הפעלה:

    

העתיקו את הקוד:

מערכת התגובות נועדה לאפשר דיונים, והשימוש בה כפוף לדין הישראלי. אז אנא שמרו את תגובותיכם ענייניות ומתחשבות בקוראים האחרים, וזכרו שאתם הנושאים באחריות לתגובות שתפרסמו במסגרת באתר זה (כבכל מקום אחר). אין אפשרות להבטיח שהתגובות שתפרסמו ישמרו באתר זה, אז אנא גבו את תגובתכם בהעתק לפני שיגורה (במידה שאתם מעוניינים לשמור אצלכם העתק). וכן, הודעות שלדעתנו פוגעות או לא מתאימות בכל צורה שהיא, בהחלט עשויות להימחק... זכויות היוצרים בתגובות שיתפרסמו במסגרת אתר זה, שמורות לכותביהן. ברוכים הבאים.

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

דפנה לוי  [אתר]  בתאריך 10/24/2009 8:10:47 PM

דברי ברנע

למרות שיש בהם הרבה מאוד נקודות שכדאי לקחת לתשומת לבנו, הכותבים פה או שם או גם פה וגם שם, יש בהם משהו מכמיר לב, משום שהם יראו תלושים מאוד בעוד שנה שנתיים. הם נגועים בנטייה העל זמנית לומר על הדור הצעיר את ה"זה נוער זה? זה בררה" , האמירה שמעידה על הזדקנות המכריז יותר מעל כל דבר אחר.

  בתאריך 10/24/2009 8:19:23 PM

כלח

אבד עליהן הכלח
קלח זה כשמדברים למשל על תירס.

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/24/2009 8:23:31 PM

דפנה, אכן כמו שאמרת

למגיב/ה האלמוני/ת - תודה, אולם למה בעילום שם? יש לך מה להסתיר?

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/24/2009 11:24:25 PM

נמחק עידו לם 132.74.99.84

קללות לא מפצות על מה שהטבע לא נתן.

יוסי  בתאריך 10/25/2009 2:22:55 AM

ונניח ש

נניח לרגע שהמידע שפורסם באתרים השונים אודות פענוח הרצח מבר נוער אינו נכון.
נניח שכל האתרים האלה הפריחו שמועות שווא, בניגוד לתקשורת הממוסדת.
האם תשני את עמדתך?

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 6:16:30 AM

יוסי, פספסת את הפואנטה

1. בעיתונות זה קורה הרבה ויותר - שכן היא אינה מרחב בו מתקיימת קריאה ביקורתית המצליבה מידע מכמה מקורות שונים. במקרה זה: הדלפות, מקורות חרדיים, קבוצה אידיאולוגית, השכנים והמשפחה של העצור, "שותפי סוד" חלקיים בקהילה ההומולסבית, "עמך" בקהילה ההומולסבית, אתרי "חדשות גרילה", רמיזות בעיתונות הממוסדת וכיו"ב.
2. מרכיבי המידע שאיפשרה הרשת במקרה זה הם דוגמא מצויינת: שם החשוד, מניעיו האידיאולוגיים, החשדות, מצבו המשפטי מנקודת מבטו (ולא רק מהסיפור שמוכרות לנו הרשויות), ועוד.

לא הבעתי "דיעה" בפוסט בנושא הרצח, אלא שאלתי שאלה ונתתי ניתוח היפותטי של המצב. כדאי להבחין ולדייק.

באשר לאינטרנט מול עיתונות - לא, לא ניתן כבר כנראה לשנות את דעתי. העיתונות המודפסת היא החדשות של אתמול. רגע לפני שהיא הולכת למיחזור, אולי תהיינה לה כמה הבלחות - אולם אלו פרפורי גסיסה.

אגב, גם הקטע של עיתונאי עם "תעודת עיתונאי" מגוחך בעיני. למה צריך תעודה כדי להיכנס, נניח, לאירוע, שמשתתפיו מסקרים מהנייד היישר לפייסבוק או טוויטר בזמן אמיתי?

זה מגחיך לא רק את הקונספט, אלא גם את היוהרה המובנית בו. למשל - צריך כמדומני כמה עיתונאים ממליצים לקבלת תעודת עיתונאי, ולשלם עליה דמי חבר. בשפת הרשת - חחח. ספר את זה למביאי המידע על העצור שכתבו באתר חדרי חדרים....

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 10:33:39 AM

אם קוראים

האם הטענה היא שיש חשוד ברצח ומסתירים את שמו כדי להגן על הציבור הדתי מזעם הגייז וההמון ?

או מה ?

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 10:56:23 AM

אני בספק

יותר סביר שהם לא מצליחים לסגור קייס, או שיש התארגנות טרוריסטית-דתית גדולה שהם עוד לא ניטרלו את כולה, או כמו שקורה לא פעם - המשטרה פישלה ומגנה על עצמה בצו איסור פרסום. לכי תדעי.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 11:25:31 AM

אה

השמועות שמפזרים הן כאילו יש חשוד וצא"פ הוא נגד הגייז באופן אישי, מה שנשמע מאד מניפולטיבי מצד מפיצי השמועות וגם מאד לא הולם את המציאות שבה ממשלת הליכוד היא התומך הגדול ביותר שקם לאקטיביזם ההומולסבי. _ההומואים טובים ליהודים, זו הססמא לא ?


מכל מקום לא מוכר לי הליך של מעצר חסוי, למעט אגף האיקסים של עצורים בטחוניים. אז אם הוא עציר בטחוני, זו אופרה אחרת עם שפע אפשרויות במיוחד לאור העובדה שהוא חייל מארינס לפי אותן שמועות מוסמכות למחצה.

אולי המארינס התנקשו בביון הגרמני שפועל באמצעות בר נוער ?

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 12:11:36 PM

לפני

לפני שהחברות שלך באות עם כוס קפה לשרשור, אני כבר מוסיפה אולי משהו מיותר, שלפעמים אני כותבת באירוניה...


אגב אולי את יודעת מה זה האתר
HUBpr

זה ניראה כמו מין אתר שמרכז הפניות לחדשות וגם בלוגים, לא ברור מה הקו ומי עומד מאחורי זה

אסתי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 12:31:18 PM

ובהקשר קצת אחר ועדיין

דברי חנוך מרמרי בתשובה לברנע:
http://www.the7eye.org.il/Metu....HAR/Pages/Metukshar_Lobby.aspx

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 1:00:37 PM

תגובות

איריס, טוב,אסרת עלי לומר את המילה קונספ.... :)
לא, לא יודעת מה האתר, אבדוק.

אסתי, קראתי את דברי מרמרי. מה חבל שהוא היה זקוק לרוח גבית של כל הבלוגוספירה כדי לומר את מה שהיה עליו לומר בזמן הראיון לברנע.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 1:50:30 PM

נו אבל זה העניין

כאשר אוחובסקי את גרוס מפיצים תיאוריות קונספירציה הזויות ומסיתות, זה עובר בהערצה שקטה. כאשר מישהו אחר, שלא מקושר לברנזה מעלה אפשרות סבירה יותר זה מתוייג כ...קונספי-אמממק

אמרתי רק שתיאוריות הקונספירציה שאוחובסקי מסרסר בהן נשמעות גרועות גם במדד הזאנר הפתוח הזה. הקונספירציה השניה שהם רכלו בה היתה שכביכול משרד הפנים מגרש בכוונה את הבן זוג הגרמני של המנוח. כמובן, כל התיזה היתה מופרכת ותפורה גס, אבל אוי למשרד ממשלתי שיפגע בזכויות הרגשתיות המוקנות של צפון תל אביב ורעננה _ושל עוזרות הבית שלהם.

בקיצור, מה שאת הפצת זו תיאוריה קונספירציה (ולא מוצלחת במיוחד), ותמיד נוח להפיל את האנרגיה על עוברי אורח שלא יכולים להחזיר, בניגוד לאוחובסקי את גרוס, שמחזיקים עוצמה תקשורתית בידיים. לא הם מעניינים אלא הדינמיקה

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 2:17:40 PM

איריס, את טועה בדבר אחד

אני לא הצגתי כאן תאוריית קונספירציה אלא ניתחתי את המסרים (השקופים למדי) מתוך הסיקור התקשורתי והצלבתי עם מקורות מידע נוספחים, כשסימן שאלה בסוף כל משפט.
כדי שתהיה כאן קונספירציה, זה צריך לפחות לנסות להיות פחות שקפקף.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/25/2009 6:11:57 PM

נחה דעתי

אז אני מבינה שלא מייחסים למשטרה קשר שתיקה. חשבתי שזה מה שנטען, אבל אולי לא הבנתי. אז נחכה בסבלנות לתוצאות החקירה אם היא קיימת

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/26/2009 3:03:27 PM

קצת דיוק בהמשגה

קשר שתיקה אינו קונסספירציה. הוא אינו מזימה שאמורה להניב תוצאה מסויימת - אלא אחד הכלים בדרך להשגתה.
ולגבי המשטרה - קשר שתיקה כחלק מתכנית אסטרטגית-קונספירטיבית, אינו בהכרח משהו שההון האנושי במשטרה מסוגל לו.

אייל גרוס  [אתר]  בתאריך 10/26/2009 9:53:18 PM

לחנה

חנה אותך אני קורא תמיד בעניין. גם כשאני לא מגיע להגיב. לעומת זאת את המגיבה אצלך בשם איריס כבר לא, אבל לעתים נתקלים בתגובות שלה. אבל כמובן שאצלה צו הגירוש - תוך שבועיים אגב - שתומאס שמידט קיבל ממשרד הפנים זה קונספירציה שהמצאתי!. מאחר ולא המצאתי שום קונספירציה לא בהקשר הזה (בהקשר של השמועות על הרצח ממש המצאתי קונספירציה? נדמה לי שאני האדם האחרון שלא כתב על על זה כי מדובר בשמועות) ולא בשום הקשר אחר, אז שוב אנו עוסקים במוח הקודח שלה שמלהג על כולם. אגב, הצו עוכב וניתנה לו אפשרות להשאר בארץ לאחר התערבות גוף בשם האגודה לזכויות האזרח, עד שיתברר ערעור שהוגש. עדיין אין תשובה מהערעור. ובמקרה הייתי מעורב קצת בנושא ובתיווך בין הגורמים השונים. כמובן שזה מעיד על כך שמדובר בקונספירציה שאני הוזה אותה, שכן אחרת למה היינו מערבים את האגודה לזכויות האזרח ש... וכו' וכו', הרי אנו יודעים את ההמשך.


בכל מקרה חנה על פי התגובות אצלך אני מפיץ תאורית קונספירציה הזויות ומסיתות. כשאני קורא שטויות כאלו בפרט מהמגיבה הזו איני יודע אם לצחוק או לבכות. והעוצמה התקשורתית שאני מחזיק בידיים! וואו! טוב לדעת.

לגבי מי שבעיניה העובדה שבן זוגו של ניר כץ הלך למשרד הפנים לחדש את האשרה שלו ואמרו לו שלא רק שלא מחדשים אלא עליו לעזוב את הארץ תוך שבועיים, זה קונספירציה שלי, לא ראויה להתייחסות, חוץ מציון שמדובר בביזוי ויחס מגעיל לאדם שעבר טרגדיה נוראית. אבל מאחר ואת חנה כן ראויה להתייחסות, רציתי לדעת מה דעתך על כך שמטנפים את הבלוג שלך ב"תגובות" מעין אלו.

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 10/27/2009 6:27:06 AM

אייל, דעתי היא שזה ISSUE רק כשאתה מתייחס

אליו ככזה. בוא נתייחס לעיקר בפוסט, והוא שאכן אתה, אני ואחרים מחזיקים עוצמה תקשורתית גדולה בידיים. זו אכן התשובה לברנע. אז מה אכפת לך שמייחסים לך את זה? תמיד יהיה סיפור מסגרת לא מציאותי סביב העניין הזה.

אגב, אתמול קבלתי איום בהליכים משפטיים מאיזהשהו עיתונאי מדיה הזוי כי חשבתי (בתום לב, על סמך הפניה ברשת) שאיזהשהו טקסט שייך אליו והוא ייחס לכך כוונה רעה וקונספירטיבית.

במשך השנים יוחסו לי אינסוף מעורבויות בקונספירציות שונות ומשונות הקשורות לפוליטיקה של יחסי גברים-נשים, כולל חקיקה, משפט והעדפת נשים במנגנוני המדינה. כמובן שהן היו הזויות מיסודן.

תוייגתי ע"י גברי חולי נפש ומיזוגנים בכל תיוג סטריאוטיפי אפשרי (גבריות שוביניסטית פוגעת בהכרח ביכולת הקוגניטיבית של בעליה - כך שהם מתקשים לצמוח מהסטריאוטיפים למקום טוב יותר).

התמודדתי עם אינספור תיאוריות דומות לזו שהזכרת נגד נשים.

רק שבשנות עבודתי הציבורית למדתי לקבל את הדברים המופנים כלפי, למשל, או את קשירתי לקשרים דמיוניים, כאשרור לכך שעשיתי עבודה טובה מתישהו איפהשהו, שמכניסה אותי לפנתיאון הדמויות הרלוונטיות לאותם סיפורי עם.

זה מעניין דווקא, ואין לי רתיעה עקרונית וגורפת ממציאות "מדומיינת" של מאן דהו ברשת, שכן אני (מפאת מקצועי) עובדת עם הנחת היסוד שכל המציאויות דמיוניות ואני לא בפוזיציה לדרג אותן, כל עוד אינן מחוללות נזק ממשי.

אז מה אכפת לך? אתה נותן בכך לתיאוריות קונספירציה שהוכללת בהן שלא מרצונך, כוח עצום עליך.

כפי שראית - אני אישית לא התייחסתי לעניין בן זוגו של ניר כץ. כעניין של שגרת דיון - קח את הכח - אל תתן אותו למי שנותן לך אותו.

אייל, אני שמחה תמיד שאתה מגיע, קורא, וחסרות לי תגובותיך!! (לטקסט עצמו, לא לאיריס). ההתעניינות הדדית, למרות שהתפיסה ביחס לחלק מהטקסטים שונה.


אייל גרוס  [אתר]  בתאריך 10/27/2009 6:46:53 AM

ללא נושא

חנה,גישתך המכילה נאה ויפה, וגם גישתך של "מה אכפת לציפור". אבל פשוט לאותה גברת יש אובססיה של להשמיץ אחרים בתגובות. וצר לי אבל השיטה של לזרוק רעל על אנשים לא מקובלת עלי ונדמה לי שגם עליך כשכותבים עליך שקרים והשמצות. בכל מקרה אולי אני באמת צריך ללמוד להתעלם, רק שאני סולד מהרעיון שמשתמשים בטוקבקים כדי להשמיץ את כל מי שיש לאדם אובססיה לגביו. וגם לזרות קצת הומופוביה בדרך כפי שהיה כאן, ועל זה אני באמת לא מוכן לשתוק.

לא תמיד יש לי זמן להגיב - אבל גם כשלא אני קורא... חוץ מזה בדרך כלל התגובות הן בנושאים שאנו לא מסכימים ואז יש ליבון אין סופי, כנראה שלאחרונה הסכמנו יותר מדי... :) ולא שאין ערך בתגובות מסכימות,...

איריס  בתאריך 11/22/2009 10:28:01 AM

\רק עכשיו ראיתי

טוב, הרוצח לא רצח. אולי אפשר לקבל על זה איזו התנצלות על ההתקפה עלי. ? לא.

לגבי תגובתך, אייל גרוס, באמת, לדעתי הפוסט שלך בנושא בן הזוג היה לא מוצלח. אסור להעביר ביקורת ?

ניראה לי שאתה מגזים, וממשיך להגזים עוד ועוד.
באמת נשבר כבר מהיהירות הזו.
מה לעשות, אני לא חשובת שההתנהלות של משרד הפנים בעניינו היתה קשורה להומופוביה. ענו לך עוד אנשים שסברו שמעמדו (הלא סימפטי) אינו שונה מבת זוג לא פורמאלית של גבר, שהיתה זוכה לאותו יחס, למעט העובדה שאתה לא היית כותב על זה. זו "הקונספירציה" בתמציתה, הסלקטיוויות.

טוב, באמת קצתי בזה.

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 11/23/2009 7:10:40 AM

נמחק 93.219.40.196

לעלובים לא תהיה תקומה.

אייל גרוס  [אתר]  בתאריך 11/23/2009 3:10:14 PM

ללא נושא

חנה אני מתנצל. כנראה שהמחשב של איריס פולט תגובות שהיא לא כותבת . סליחה שהאשמתי אותה על גבי הפוסט שלך. היא כותבת אצלך עכשיו שהיא בסך הכל חשבה שהפוסט שלי לא מוצלח. באמת מותר לה. כנראה שהמחשב שלה פלט מעצמו קודם את המלים ש" אוחובסקי את גרוס מפיצים תיאוריות קונספירציה הזויות ומסיתות".
ובכך האשימה אותי בכך שהעובדה שתומאס קיבל צו גירוש זה תיאורית קונספירצה הזויה ומסיתה! (זה חייב להתייחס היה לזה כי לגבי החשוד ברצח לא כתבתי דבר). אבל עכשיו מתברר מתגובתה החדשה שהיא פשוט לא זוכרת או לא יודעת שזה מה שהיא כתבה. היא חשבה שהיא כתבה רק שהיא לא אוהבת או לא מסכימה עם רשימתי. אז באמת סליחה, לא ידעתי שהמחשב שלה מקליד דברים מעצמו.

חנה בית הלחמי  [אתר]  בתאריך 11/23/2009 3:53:39 PM

אייל, קטונתי מלענות

לאיריס בשמך, לך בשם איריס או לייצג מי מכם בדיון הזה. אז אנא אל תפנה את הסרקזם כלפי...
ההתנצחות הזו, כל עוד אינה חורגת, היא לגיטימית (גם אם לא נעימה) וכל עוד שניכם כותבים בגילוי-שם ובזהות חשופה וגלויה - לכבוד הוא לי לתת במה לשני אנשים אינטליגנטיים באופן יוצא דופן, גם אם הגיגים אינטלקטואליים אינם נושאו של הדיאלוג הזה.
אני, מבחינתי, אוהבת את שניכם (ולוקחת בכך בחשבון שאשמע לעולמי עד את הביטוי "החבר/ה שלך", בהתייחסות שלכם אחד אל השני/ה :)

 
    

שם:

    

דואר:

    

אתר:

    

כותרת:


בעקבות ריבוי ספאמרים, נאלצנו להוסיף מנגנון שימנע מרובוטים להפציץ את המערכת בתגובות פיקטיביות. אנא העתיקו את הקוד שבתמונה, לתיבת הטקסט שמתחתיה.

קוד הפעלה:

    

העתיקו את הקוד:

מערכת התגובות נועדה לאפשר דיונים, והשימוש בה כפוף לדין הישראלי. אז אנא שמרו את תגובותיכם ענייניות ומתחשבות בקוראים האחרים, וזכרו שאתם הנושאים באחריות לתגובות שתפרסמו במסגרת באתר זה (כבכל מקום אחר). אין אפשרות להבטיח שהתגובות שתפרסמו ישמרו באתר זה, אז אנא גבו את תגובתכם בהעתק לפני שיגורה (במידה שאתם מעוניינים לשמור אצלכם העתק). וכן, הודעות שלדעתנו פוגעות או לא מתאימות בכל צורה שהיא, בהחלט עשויות להימחק... זכויות היוצרים בתגובות שיתפרסמו במסגרת אתר זה, שמורות לכותביהן. ברוכים הבאים.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.