אני נגד מלחמה בעזה - ואתם?
בפוסט הקודם הפניתי לידיעה בהארץ לפיה מרצ קוראת להכות בחמאס. אייל גרוס הוסיף בתגובות, אחרי שפנה בעניין ליו"ר מרצ חיים אורון, שהנ"ל ככל הנראה צוטט לא נכון, ומפנה לטור הזה שמייצג לדבריו את דעתו באופן נאמן יותר.
אני, אגב, מסכים עם ג'ומס שיש הצדקה ל"פעולות נקודתיות נגד מבצעי הטרור עצמם, שיש בהן הישג ממשי וקשר ישיר למניעת טרור" (שם). רק תסלחו לי אם קשה לי להאמין שבזה מדובר. כמה מבין 225 ההרוגים (ynet) בעזה היום הם מבצעי טרור לדעתכם? ובצה"ל אומרים שזו רק ההתחלה, ועכשיו כבר יש דיבורים על פעולה קרקעית והטנקים בדרך לעזה. טנקים זה מאד נקודתי כידוע. ורה"מ (עדיין אולמרט, זוכרים?) אומר ש"זה עלול לקחת זמן".
בעיתונות עדיין קוראים לזה "מבצע", "מערכה" ו"פעילות" בדיוק כמו בימים הראשונים של מלחמת לבנון השנייה. במקום להתעורר עוד כמה שבועות, הזמן הנכון להביע דעה הוא עכשיו:

גם אתם נגד מלחמה בעזה? אז שימו את הכפתור הזה (עוד יצירת מופת של טומי קירשנצוויג) בבלוג שלכם. אתם יכולים להעניק לפוסט את הכותרת "גם אני נגד מלחמה בעזה".
וישנה גם עצומה.
פורסם ב 27 בדצמבר 2008 23:33 במדור פוליטיקה | 75 תגובות
התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.
יוסי שורץ בתאריך 12/28/2008 12:28:01 AM
למפלה צבאית ישראלית בעקבות ההתקפה על עזה
מדינת ישראל היא זו שסירבה להאריך את הפסקת האש משום שהיא מבקשת להמשיך את המצור המנוול על תושבי עזה. בעוד אין אנו תומכים פוליטיים של החמאס ולדעתנו אין לחמאס שהיא הנהגה ריאקציונית פרוגראמה היכולה לנצח את שליטי מדינת ישראל, אנו תומכים במאבקו של העם הפלסטיני כנגד המדינה הציונית ללא שום קשר לסוג ההנהגה שקיימת. על כן אנו חושבים שכישלון לצבא הציוני הוא הרע במיעוטו ובאינטרס של מעמד הפועלים בכול מקום. אנו מחזיקים באותה עמדה של לנין וטרוצקי במקרים של מלחמה של צד של מדינה אימפריאליסטית ומדכאת כישראל כנגד עמים מדוכאים.האינטרס של תושבי ישראל הפשוטים המשמשים בני ערובה לשליטי ישראל היא להתנגד למלחמה זו של ישראל המקריבה אותם והופכת את ישראל למלכודת הדמים הגדולה ביותר לישראלים.
משה שרף [אתר] בתאריך 12/28/2008 12:47:46 AM
ללא נושא
ליוסי, בהצלחה עם זה. הלך מצויין כל הקטע עם הגולאגים ומלחמת רוסיה אפגניסטן.
אני בעד.
שרון [אתר] בתאריך 12/28/2008 12:50:45 AM
אני נגד המלחמה בעזה
אני נגד המלחמה בעזה.
אני נגד מבצע שנקרא "עופרת יצוקה"
אני נגד התקפה אווירית ברברית ופחדנית מהאוויר שרק תגביר את קצב הקסאמים.
אני נגד הרג של 225 פלסטינים בפחות מ-24 שעות והתייחסות אליהם כאילו הם חרקים. גם לאויב צריך לדעת להסתכל בעיינים ולכבד אותו.
...
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1391935
יוחאי [אתר] בתאריך 12/28/2008 1:05:43 AM
גם אני נגד המלחמה בעזה
יש באנר.
כרגע הוא לא מוביל לשום מקום.
יהיה בלוג מתנגדי המלחמה? :)
אייל גרוס [אתר] בתאריך 12/28/2008 1:08:57 AM
ללא נושא
אין בעיה ואוסיף הבאנר לפוסט שלי אם זה יעזור.
אכן, אין לי שום ספק שמה שקורה היום לא לא לא מתאים לתיאור שג'ומס כתב בווינט. אבל ג'ומס שלח לי את זה בתור עמדתו. כלומר מזה אני מסיק שהוא לא תומך במה שהייה היום. אני מקווה.
מוטי [אתר] בתאריך 12/28/2008 1:26:37 AM
ללא נושא
תבדקו, אולי הגיע הזמן שתפגינו נגד עצמכם בדיקה מעמיקה תגלה שאתם נגד בעד ובעד הנגד,לא נמאס לכם?
חץ בן חמו [אתר] בתאריך 12/28/2008 2:20:09 AM
למעוניינים
כתבתי משהו קצת ארוך על עניין הלחימה הזו
http://benhamo.org/wp/?p=1206
עמנואל בתאריך 12/28/2008 2:20:45 AM
הדייג ודג הזהב.
אני בהחלט בעד מה שהיה היום.
אבל באותה מידה נגד מה שמתכננים לנו למחר.
מבין 200 ומשהו האנשים שנהרגו רובם אנשי "מנגנוני הבטחון" של החמאס. עם כל הצער על הרג כל אדם, אנשים כאלה (אגב, משני הצדדים) הם מטרה לגיטימית. היום היתה פעולה שהיא גם לגיטימית, וגם בעלת הצדקה מבחינה מדינית: היה צריך להזכיר לחמאס שיש גבול לעד כמה הוא יכול למתוח את החבל. ולמרבה הצער לא היתה דרך אחרת.
אבל עכשיו, לאור ההצלחה, אני שומע דברים שמאוד מדאיגים אותי. יש פוליטיקאים שכשהיו ילדים לא קראו מספיק את "הדיג ודג הזהב". וחושבים שאם הם ימשיכו יהיה רק רצף של הצלחות, שיוביל לכל מיני מטרות דימיוניות של הפסקת ירי הקסאמים באופן חד צדדי, שחרור גלעד שליט ללא תמורה, שלום עולמי, ואיחוי החור באוזון.
וככה אנחנו חוזרים על כל הטעויות של מלחמת לבנון. במקום לעצור אחרי ההצלחה הראשונית, רודפים אחרי המטרות השקריות והדמיוניות. ורדיפה אחרי מטרות שקריות סופה הוא תמיד בלבול ותבוסה.
ולמרבה הזוועה גם פעולות ההסברה שלנו הצליחו לשכנע את העולם לתת לנו מספיק חבל בשביל לתלות את עצמנו עליו טוב טוב.
שמישהו יאמר להם - ניצחנו! ושום דבר שנעשה לא יצליח להתעלות על ההישג האדיר הכביר והמופלא מהיום. אז עכשיו ניקח את הניצחון הזה ונשקיע את פירותיו בהשגת רגיעה חדשה ויציבה, שתכלול גם פתיחת מעברים (שבלעדיה הרגיעה לא תהיה יציבה) וחידוש המו"מ לשחרור שבויים חטופים ואסירים משני הצדדים.
ערדי בתאריך 12/28/2008 3:15:50 AM
ללא נושא
"כמה מבין 225 ההרוגים בעזה היום הם מבצעי טרור לדעתכם?"
לפי מקורות פלשתינים, 215 מהם:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3645284,00.html
"טנקים זה מאד נקודתי כידוע"
אני לא מומחה גדול לצבא, אבל אפילו אני יודע שטנקים כן מסוגלים לירי מדויק לא פחות
ממטוס ושטנקים משמשים גם לאבטחת שטח או לנשיאת חי"ר בתוך איזור אש.
מיקי בתאריך 12/28/2008 6:59:23 AM
מלחמה
אני כן בעד מה קורה שם.
אם היה להם תנשק שיש לנו היום היו עושים לנו הרבה יותר גרוע ובלי רחמים בכלל.
הם יורים נגד חפים מפשע כמו שאומרים היום. שזה אומר נגן תנוקות ילדים נשים זקנים וזה לא מעניין אותם העיקר שימותו יהודים. אנשים שרק רוצים לחיות בשקת
נתן אלתרמן [אתר] בתאריך 12/28/2008 7:00:43 AM
שאלה של השקפה
נשער כי תותח ערבי אחד,
תותח קטן, בן-בלי-ערך,
יורה נים-לא-נים
יריה רק אחת , לשבוע בלבד,
אל שטח מערכות העתונים.
נשער כי עורכי עתונים
לישיבה מזדמנים במקרה,
ובשובם לעת ערב איש רעו שואל:
איך אצלכם בסביבה?
ומשיב הנשאל: הטרדות קלות ערך...
הטרדות של שגרה. הסביבה דוממה.
רק מפעם לפעם, באמצע המלאכת
יורד איזה פגז עלוב של מרגמה
בשטח מזכירות המערכת.
חוץ מזה כמעט אפס. מטוס מנמיך טוס,
ועם שחר צליפות אחדות על הדפוס.
ואומר השני: סביבתנו גם לה
אין עילה לתלונות. רק אחת לשבועיים
יורה אלינו מין בזוקה אומללה
הישר בחלונות ובדלתיים.
לפעמים איזה הוביצר הולם.
אך איננו עושים מזה עסק שלם.
ואומר השלישי: כן, אחים, יהיה רע
אם נגיב הגבות על מקרים שכאלה.
תמול אצלנו כמעט נהרסה התקרה,-
אבל מילא.
כך דברו העורכים, ולבי,
(שנימת אקטיביזם-מובהק, לא נימת יסודו היא)
סח לי חרש: ראה כי שוכנעתי כמעט
מן היחס הזה הסטואי.
ורק רחש ספק בי שאל,
אם אמנם לא היה מתערער מעט קו השכנוע
לו שכנו עתונינו אי-שם
והיו מקבלים "רק" פגז לשבוע...
רק פגז לשבוע - לא כן? -
עם צליפות אחדות בכל-יום אל חדר הישיבות.
יתכן כי היו הם דורשים אז בקול
לסלק ויהי-מה כל עמדה של טיווח...
יתכן והיו דורשים זאת בלי כל
הסתייגות... מי יודע את דרך הרוח...
העיקר לפעמים (זאת הרגשנו מכבר)
אינו כן-אקטיביזם או לא-אקטיביזם...
העיקר הוא שקצת בריחוק מן הספר
קל לדון בדברים מעמדה של כתיביזם.
זה משפיע... משפיע אולי על שורשן של דעות.
טוב דיון שצלול ומקיף הוא,
אך נקבעת אולי השקפת הפרשן גם
לפי המקום שממנו משקיף הוא.
יוסי גורביץ [אתר] בתאריך 12/28/2008 7:10:24 AM
ללא נושא
מתוך כ-220 הרוגים, כ-200 הם אנשי חמאס *על פי דבריהם של אנשי החמאס עצמם*. מה יש פה לגנות? הלוואי שחיל האוויר היה מדייק ככה כל יום.
גולדבלט משה בתאריך 12/28/2008 7:24:32 AM
הבעיה של חיים אורון
שיש לו תומכים כמוך וכמו אייל גרוס ולכן הוא חייב לדבר בכפל לשון
העמדה האמיתית שלו היא שיש למוטט את שלטון החמאס-או להביאו למצב בו ייאלץ לקבל את תכתיבי אבו מאזן
אזרחי ישראל בתאריך 12/28/2008 8:03:01 AM
אנחנו בעד המלחמה
וגם בעד שישימו אותך, את גרוס ואת שאר דומיכם בשדרות. בחוץ, כן? לא במקלט. ואז תוכלו להסביר כמה אתם מתנגדים למלחמה.
נב: שישימו שם גם את דב חנין.
שרון רז [אתר] בתאריך 12/28/2008 8:14:49 AM
ללא נושא
גם אני נגד "נגד המלחמה בעזה"
כלומר
אני בעד מלחמת התגובה והאין ברירה בעזה אחרי 8 שנים של הפגזות חפים מפשע בשדרות בקיבוצים ובאיזור שם
בטרור נפשע נלחמים כנראה, לא מכיר שיטה אחרת
וכן, רוב ההרוגים הם כנראה אנשי חמאס, לגמרי
לא אשמח בכלל אם צה"ל ייכנס לשם, אבל מהאוויר? בודאי, זה היה צריך לקרות מזמן
עידן בתאריך 12/28/2008 8:34:19 AM
יוסי, שוקי לא שאל כמה מהם אזרחים
אלא כמה מהם אכן מעורבים בטרור ובשיגור טילים. לאור העובדה שחיל האוויר התמקד בתחנות משטרה, יש לי ספק רב בכך.
עידן בתאריך 12/28/2008 8:35:34 AM
הבהרת הפוסט הקודם
יש לי ספק גדול כמה מההרוגים אכן מעורבים בפעילות נגד ישראל
שושי בתאריך 12/28/2008 8:47:01 AM
אני בעד הפעולה עד כה
ואני רוצה לראות אותם עוצמה, אומץ וכישרון גם בתחום המדיני. ולא, אגו הוא לא עוצמה, הוא חולשה.
אלקס בתאריך 12/28/2008 9:41:35 AM
רזולוציה ראלית
עידן,
רמת הרזולוציה שאתה דורש מדהימה. לא מספיק שמישהו שייך למנגנוני הבטחון של החאמס, לובש מדים ונושא נשק. מעכשיו עלינו גם להוכיח שהמישהו הזה גם משרת בצבא החמאס (יש דבר כזה בכלל)
. תוזמן CSI לאלתר, ותודא לפני כל יריה אם החמאסניק לחץ על הדק השיגור או רק סחב את הטיל.
עומר בתאריך 12/28/2008 9:53:25 AM
עידן
דרישתך היא הבל הבלים שלא מקובל בשום מקום בו מתנהלת מלחמה. משל למה הדבר דומה - לדרישה מבריטניה במלחמה"ע ה-2 לא לחסל מחנה ובו מוכשרים טירוני וורמאכט, קציני אס.אס או סתם משטרה משום שהם עדיין לא הפנו את נשקם כלפיה. האם אתה טוען שאתה עומד מאחורי טענתך זו? האם אתה עומד מאחוריה בכל מקרה ומקרה, או שמא הרפלקס בברך מתעורר רק כשהפטיש המכה הוא במקרה יהודי?
עידן בתאריך 12/28/2008 10:20:47 AM
לאלקס ועומר
אם לא הבחנתם בכך, בדברי לא ניסיתי לבטא עמדה מוסרית, אלא להדגיש אבחנה שצריכה להיות בין משגרי טילים למשל ובין משתתפים בכוח שיטור אזרחי.
רצוי לכל אחד ואחת לבחון את ההשלכות המהותיות של טשטוש אבחנה זו, שכן לפיה אין זה משנה לעזתי אם הוא סתם יומנאי, או לוחם גיהאד עטור חגורות נפץ, הרי הוא בכל מקרה מטרה לחיל האוויר.
יוסי גורביץ [אתר] בתאריך 12/28/2008 10:37:07 AM
עידן, הדרישה שלך היא לא מציאותית
אי אפשר לדרוש מכוח צבאי שיקרא את מוחו של האויב. אם מישהו לובש מדי חמאס, או נושא נשק - הוא מטרה סופר לגיטימית, גם אם הוא עוד לא הצליח להרוג ישראלים. באותה מידה, כמובן, כל לובש מדים ישראלי הוא מטרה לגיטימית להתקפה פלסטינית, גם אם הוא לא מאיר הר ציון.
אשר לטענה שיש בעזה "כוח שיטור אזרחי", שהוא נפרד מהכוחות המזוינים של החמאס, הרשה לי לגחך.
עומר בתאריך 12/28/2008 10:45:57 AM
עידן
בוודאי שזה משנה לו. יומנאי לא ידרש לצאת להילחם בכוחות חי"ר של צה"ל, כך שמידת הסיכון שלו פחותה (ולפיכך, אלא אם כן מלכתחילה רצה להיות "שאהיד" גיבור ולהילחם ב"כובש הציוני" אין לו תמריץ נוסף להיות לוחם ולא יומנאי). ומי שאינו אפילו יומנאי מידת הסיכון שלו אף פחותה מכך כי הוא יכול לברוח לדיונות ואין לו שום חובה לשהות במוצבי חמאס. כך שאפילו הנסיון שלך ליצור הבחנה שאינה מוסרית הוא פגום!
נ.ב. - גם ההבחנה שלי אינה "מוסרית". מלחמה אינה עניין מוסרי. מי שמכניס את הראש שלו לקלחת המלחמתית צריך לדעת היטב מה צפוי לו (קרי - אולי לא משתלם להיות יומנאי של חמאס).
בנימין [אתר] בתאריך 12/28/2008 10:57:59 AM
אני דווקא בעד.
לפחות בינתיים. ובתשובה חוזרת לשאלה שלך, נדמה שרוב מוחץ של ההרוגים הם אנשי חמאס, כלומר, אנשי אויב חמושים. עוד משהו?
בנימין [אתר] בתאריך 12/28/2008 11:03:42 AM
אה, נזכרתי כנגד מה אני -
כנגד תגובות אוטומטיות לאירועים חשובים, בלי מחשבה תחילה.
אמיר בתאריך 12/28/2008 11:22:31 AM
שוקי שוקי
אוי שוקי שוקי, כמה שאתה תמים. אפשר להיות שמאלני אמיתי ואף רדיקלי ועם זאת לרצות להגן על הילדים שלך ולירות במי שרוצה לחסל אותך. כל מדינה דמוקרטית אחרת היתה כבר מזמן מוחקת את כל עזה לאחר כמה טילי קסם וילדים הרוגים (ונהרגו לנו כאלה אם שכחת). היית מדבר אחרת לו היית גר בשדרות במקום לאכול חומוס בת"א השלווה. תמורת שלום ושלווה אני מוכן לתת להם הכל, מצדי אפילו את עלי קראוואן, הכותל ובת ים. אבל כל עוד הם יורים טילים על הילדים שלנו צריך פשוט לחסל אותם. אין ברירה אחרת. באמת שצר לי על כל אזרח פלסטינאי תמים שנפגע, אבל אחי בדרום קודמים. אתה פשוט פתטי כמו יהודי בימי מלחמת העולם השנייה שמוחה על כך שהפרטיזנים הרגו כמה גרמנים תמימים כשפגעו בשיירה של הנאצים. תתבגר
אבים [אתר] בתאריך 12/28/2008 11:37:09 AM
דובון לא-לא
האוטומט הזה שבאנטי קצת מרתיח. "הסגר לא מוסרי". נכון. אבל גם לחטוף 8000 טילים ופצמ"רים וגראדים ב-8 שנים כנגד מטרות אזרחיות. הסגר לא מוסרי אבל פשעי מלחמה מותר. יפה ההגיון שלך.
יפה ההגיון שלהרוג מטרות צבאיות זה לא בסדר אבל לא שמעתי כלום על הקריאה שלהם לפיגועי התאבדות שמכוונים כלפי חפים מפשע.
"הסגר לא מוסרי". אולי. אבל ישראל עזבה את רצועת עזה באופן חד צדדי. הפלשתינים ערכו בחירות וזה מה שהם בחרו-ממשלת מחרחרי ריב ומדון שמטרתה המוצהרת היא לחסל אותנו. רצוי אתמול.
אז צה"ל עשה יופי של עבודה. נקודתית ומדויקת. וכל לובש מדים הוא מטרה. גם זו בעיה?
הפעולה הזו מתבצעת 8 שנים מאוחר מדי. אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם.
אבים [אתר] בתאריך 12/28/2008 11:58:33 AM
בענין הנקודתיות
לא הבנתי את המשפט "טנקים זה מאוד נקודתי כידוע".
טנקים הם כלי משורין שיכול להזיז כוחות בצורה מאובטחת יחסית עם חימוש רב וירי מדויק. אולי עדיף שנאמץ את הגישה של חמאס ונעבוד עם טילים ופצמ"רים ?
באף נקודת זמן בשירות הצבאי שלי (סדיר ומילואים) לא ניתנה פקודה או הוראה לפגוע בחפים מפשע, נהפוך הוא. בניגוד למי שעומדים מולנו, אנחנו משתדלים מאוד לפגוע במטרות לגיטימיות (דהיינו, לובשי מדים ונושאי נשק).
איריס ח. בתאריך 12/28/2008 12:41:05 PM
עידן, אתה לא מציאותי
לדרוש מישראלים, ועוד מגברים-גברים לחשוב בזמן שיורים, זה פשוט לא ריאלי.
הם כולם מאוד שמאלנים, חוץ מהפעם הזו, כי הפעם זה ממש בנפשנו. וככה זה בדמוקרטיה (שבה סותמים לך את הפה, עושים אותך נאיבי וממלאים אולפנים בגנרלים מזדקנים). ועוד בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון (אופס, הם שכחו את עירק, שהיא השניה בו או השלישית אחרי לבנון).
אל תפריע: עכשיו הם להקת מעודדות בעד פלישה קרקעית וכל הזיבולים האלו, אחר כך הם יגייסו אנשים להפגנה נגד היציאה למלחמה, הזנחת החיילים והפקרת גלעד שליט.
אבל זה עוד לא הזמן. קודם צריך לעודד את הצבא והגנרלים.
אל תפריע.
אה, ואחר כך הם יבכו על מצב התרבות, והשארץ מלאה ב"בובלילים". מעניין שהמפגיזים והמעודדים הם הוולגריים מכולם.
שי בתאריך 12/28/2008 12:43:13 PM
ללא נושא
שיר למוות
אבי הדליק נורים לי
ושמש לו אבוקה-
יודעים אתם לכבוד מה יודעים אתם?
לכבוד מה?
לכבוד החנוכה!
דודי הביא אווירון לי,
אווירון מעופרת יצוקה
יודעים אתם לכבוד מה, יודעים אתם?
לכבוד מה?
לכבוד החנוכה?
אמי נתנה מלחמה לי,
מלחמה חמה, מתוקה-
יודעים אתם לכבוד מה,יודעים אתם?
לכבוד מה?
לכבוד החנוכה
אייל גרוס [אתר] בתאריך 12/28/2008 1:08:55 PM
ללא נושא
איריס התקשורת אפילו לא מסתירה את כך שאין זה מן הראוי לבקר יותר מדי בזמן המלחמה:
כדי להבין איך התקשורת בישראל מגבה כל מלחמה בלי ביקורת כדי לקרוא את רביב דרוקר. אחרי שהוא מסכם את "לקחיו" ממלחמת לבנון ומה ילמד מכך בכיסוי האירועים בעזה הוא כותב
http://israblog.nana10.co.il/t....?blog=394281&blogcode=10342375
"יש שאלה שאני לא יודע לתת לה תשובה מוחלטת - האם לשדר ביקורת על הממשלה/צה"ל?"
כלומר - זו בכלל אצלו דילמה האם לשדר ביקורת!
ותשובתו
"אני אגיד לכם מה אני אנסה לעשות - ביקורת לא צריכה לבוא תוך ציון האדם הנושא באחריות, בניגוד גמור למה שאני עושה בימים רגילים. אני אשתדל גם להנמיך את טון הביקורת ולמקם אותה יותר בציר עתידי, כלומר, מה אפשר לעשות כדי לשפר ולא מה נעשה רע וכבר אי אפשר להשיב.
"
בקיצור, אל תצפו להרבה מהתקשורת.
חולפת בתאריך 12/28/2008 1:48:05 PM
ללא נושא
לאיריס ח.
כשאני קוראת אותך אני מתמלאת חלחלה, את טוענת, כך הבנתי, שאת שוחרת שלום, אם כך למה את יורה מפיך חיצי מוות?
איריס ח. בתאריך 12/28/2008 3:37:36 PM
אייל
אכן כך. בשנים האחרונות אני צורכת תקשורת גם לא בעברית וההבדלים גדולים: הטונים אחרים, אין שימוש ב"אנחנו" ויש לגיטימיות להשמיע קול אחר (לא אידאלי, אבל בהשוואה לתקשורת הישראלית זה גן עדן).
חשוב אבל לזכור איפה גדל רביב דרוקר:
בגלי צה"ל.
במחקר הפסיכולוגי-סוציולוגי בודקים לרוב שני משתנים בדברים האלו:
1. אפקט הסלקציה - כלומר איך משפיעה אישיותו של הבן אדם על העובדה שהוא בחר מקצוע או עיסוק זה או אחר
2. אפקט הסוציאליזציה - כלומר, איך משפיעה העובדה שבן אדם עוסק במקצוע מסויים על מי שהוא.
וזה נכון להרבה עיתונאים בישראל -
מישהו בגיל של דרוקר הגיע לגל"צ כבר מראש עם מערכת ערכים מסויימת ולא היה עובר את המבחנים שלהם אחרת. השנים האלו בתוך "אנחנו" ו"כולנו" עושות את שלהן.
והוא לא חריג בנוף למרבה הצער.
במעט הפעמים שאני שומעת נשים קרייניות, הן נשמעות כמו הגברים. תמיד מנסות ליצור דרמה מכל דבר, מעבירות דחקות על לא ישראלים (כי מה הם כבר מבינים מהחיים). כך שאני לא רואה מאיפה יבוא שינוי שם.
מרואיינים שמדברים כמו בני אדם לא יכולים בכלל להיכנס לתוך מה שקורה שם.
ולחולפת,
נראה לי שהבלבלת. מי שיורה חיצי מוות אלו חיילי הצבא הישראלי בעזה. ככל הידוע לי מהפה שלי אף אחד עוד לא מת. חמישה אזרחים ישראלים שמילטתי מישראל בעזרת המילים שלי, בינתיים שלום להם.
אבל אם קשה לך, את מוזמנת כמובן לדלג באלגנטיות מעל התגובות שלי. אני מניחה שבימים של צפע אדום וממבה ירוקה, זה בטח ישפר את המצב.
עלי.
לעזתים זה עולה יותר.
אבים [אתר] בתאריך 12/28/2008 3:40:10 PM
שדרות יו נואו
הרי מה יש שם בשדרות, כל המרוקנרים האלה, חסרי התרבות. הבובלילים.
למי אכפת מה עובר עליהם. הם הצליחו להחזיק מעמד 8 שנים, יחזיקו עוד. הכי טוב הסכם. פעם בכמה ימים איזו רקטה "בשטח פתוח" וזהו.
למי אכפת שילדים בשדרות והסביבה לא מצליחים לישון בלילה. שהם עושים את צרכיהם במיטה מהפחד. זה לא פה. זה שם.
וחוצמזה, אם יהיה פה קשה מדי, תמיד אפשר לנסוע לקנדה. לפחות אין שם לחות.
אבים [אתר] בתאריך 12/28/2008 3:58:24 PM
איריס ח.
איזה יופי! את מצליחה לעשות ניתוח פסיכוסוציושקר כלשהו למישהו שאת מכירה רק את הפרסונה התקשורתית שלו. את גדולה!
את עושה גם ימי הולדת?
"מי שיורה חיצי מוות אלו חיילי הצבא הישראלי בעזה."
והפלשתינים, צדיקים שכמותם עסוקים בגמילות חסדים והם יורים פרחים בכלל. אח"כ הם בוכים. יורים ובוכים. בוכים ויורים.
ערדי בתאריך 12/28/2008 6:52:00 PM
ללא נושא
איריס ח., המקום הנאור הזה שאת צורכת בו את התקשורת נמצא במצב מלחמה עם מישהו? יורים על האזרחים שלו רקטות כל יום?
איריס ח. בתאריך 12/28/2008 7:50:36 PM
אבים
אם היית קורא מה שכתבתי היית רואה שלא עשיתי שום ניתוח של בן אדם אחד, זה בסך הכל טוקבק ולא מאמר אקדמי.
ואני דווקא מסכימה איתך שיש כאן זלזול מתמשך בחיים של תושבי שדרות והדרום בתור באר שבעית לשעבר. מה אתה קופץ?
ולערדי,
כשאמרתי את אותם דברים ממקומות מתפוצצים אמרו לי ישראלים טובים כמוך ופאשיסטים כמוך שצריך לשלול לי את האזרחות. ככה שהלגיטימציה לדברים שלי לא נובעת מהמקום בו אני גרה.
מילטתי את משפחתי מפני תופי הטמטם האלו אחרי שראיתי שזה גובה ממני ומילדי מחיר כבד. אני שמחה היום על ההזדמנות שיש לי לחיות בלי שיורים עלי ובלי שאאלץ לירות על אחרים ואם יהיה צורך אזוז מפה למקום שלו יותר. אני מעדיפה להיות יהודיה נודדת מאשר רוצחת יושבת קבע.
אבל לא לכולם יש את הלוקסוס שלי יש: למשל תושבי שדרות שזרקו אותם בערפל בניגוד לרצונם בשדרות בשנות החמישים, כדי שיהיו בשר התותחים מול עזה, ואחר כך הם עבדו בפרך אצל הקיבוצניקים (אלו השמאל עלק, שהעסיק אותם) ואז סגרו להם את המפעלים באיזור (בטח, כי עשו שלום עם ירדן, אז שישלמו המזרחים את המחיר, למה לא).
יותר מעשרים שנה בבאר שבע הספיקו לי כדי להרגיש כמה דואגים לי. תודה.
עכשיו אני דואגת לעצמי ולא בונה על שום ממשלה שתעשה את זה בשבילי.
טל בתאריך 12/28/2008 11:01:55 PM
אין דבר כזה פעולה נקודתית
חמוד!!!
אין חיה כזו שנקראת פעולות נקודתיות
עזה היא כולה נקודה אחת קטנה של טרור
מה שצריך לעשות זה פשוט להפציץ מלמעלה ואח"כ להכנס ולנקות את קיני המחבלים
כל דבר אחר פשוט יפגע בכח ההרתעה של ישראל ובטוח שיפגע גם בבטחון התושבים
ובבטחון שלי (כתושב נתיבות )
ותחשוב על זה
צפונבון
ערדי בתאריך 12/29/2008 2:54:01 AM
ללא נושא
איריס היקרה, אני לא אמרתי שצריך לשלול לך את האזרחות, וכידוע לך גם לא שוללים למי שאומרים דברים קשים בהרבה את האזרחות (להיפך, אפשר לבנות קריירה נהדרת על הדמגוגיה הזו). לא מפריע לי כלל שבחרת לחיות במקום אחר - זכותך המלאה, אם כי יש הרבה צביעות במי שעושה את הבחירה לשבת שם אבל עדיין חושבת שיש לה זכות להטיף למי שיושבים בישראל (ממש כמו ה"פטריוטים" הישראלים בארה"ב, וזה לא הדבר היחיד שבו את תמונת המראה של הימין הקיצוני)
שאלתי אם המקום שאת יושבת בו נמצא במצב מלחמה כי אני מעריך שבמצב כזה התקשורת שם היתה מדברת אחרת. כמובן, לא הבנת מה אני רוצה ואת קוראת לי פשיסט - כי, כמו שאנחנו מגלים שוב, את מה שחסר ביכולת חשיבה וכתיבה את מנסה להשלים בדמגוגיה וקללות. אבל אפילו אלה פאתטיות, כמעט כמו הנתוח המצחיק שלך על הקיבוצניקים שהביאו את המזרחים כבשר תותחים מול עזה (הקיבוצים עצמם ברמת השרון, כנראה) מה יהיה?
אשקלוני מופצץ בתאריך 12/29/2008 4:26:40 AM
ערדי, חבל על האנרגיה. הדמגוגיה והארס של
איריס עושים את העבודה. לא צריך לטעון, ולא צריך להגיב, דיי לקרוא ולהתרשם מההפרעה.
איריס ח. בתאריך 12/29/2008 3:51:59 PM
ערדי
מה זה משנה איך היתה מגיבה התקשורת במקום בו אני חיה? ואם היא היתה מגיבה רע יותר, זה היה עושה את ישראל למקום טוב יותר לחיות בו? לא נראה לי.
את הפרות הבאושים של המדיניות הישראלית קוטפים אזרחיה מדי יום, ולא רק בעיתות מלחמה (שים עין טוב על הפנסיה בימים אלו, אגב).
אין כאן שום ניתוח שלי על הקיבוצניקים שהביאו את המזרחים כבשר תותחים מול עזה. יש ציטוטים של בן גוריון של זה ולא המצאתי כלום.
תלמד קצת על תושבי שדרות וההיסטוריה שלהם לפני שאתה מתחיל לדאוג להם פתאום.
כל גבולות ישראל: גבול הצפון, התענכ"ים והקו שמסביב לעזה מיושבים בעיירות פיתוח עם מזרחים. הרומנים והפולנים ברחו מאביבים והמזרחים הובאו לשם. תושבי שדרות הובאו לשם במרמה, בליל ערפל.
מותר להיות בור, אבל לעשות מזה אידיאולוגיה זה לא הצלחה.
גם אם יש קיבוצים ליד עזה ובגבול הצפון אין סתירה: הם הגיעו לשם מרצון ולא ברמיה. זה הבדל גדול. וגם אם אני מוכנה לעבור לגור במקום אחד מתוך אידיאולוגיה והולכת להיות מתנחלת זה לא מוסרי לגרור איתי בכפיה אחרים חלשים.
אבל אולי מוסר זה בכלל לא בעולם שלך.
יש לך נתונים אחרים: בבקשה תביא ותסתור את מה שאמרתי. בינתיים עוד לא עשית את זה.
ואני שמחה שאני מצליחה להצחיק אותך בימים אלו. תצחק טוב כי תזדקק לזה בשנים הבאות. הצחקתי רבים כמוך גם במלחמת לבנון האחרונה. היה ממש שוס.
דניאל - פלורידה בתאריך 12/29/2008 8:22:50 PM
אנחנו בעד להעלים את עזה!!!
רק ע"י שנעלים את עזה מהשטח ונהפוך את המקום למקום של חקלאות ונחזיר לשם את כל מפוני גוש קטיף כדי שיקמו את חייהם בחזרה במקום אשר יספק להם מרחבים גדולים מספיק כדי לפצות אותם על הפשע המצער שנעשה להם!
חד וחלק !
אם יש מישהו שלא מסכים איתי אז כנראה הוא לא מבין את הפסוק "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" תודה ונקווה להמשך בשורות טובות בדרך להחזרת ארץ ישראל השלימה לידי עם ישראל
שH בתאריך 12/31/2008 1:04:59 PM
ללא נושא
גם אני נגד המלחמה בעזה
לחתימה על עצומה
http://www.atzuma.co.il/petition/shame/1/
sofi בתאריך 12/31/2008 7:46:16 PM
אתה במיעוט
למה לא עשית כלום כשנפלו טילים על שדרות ? למה לא צעקת כשכל הדרום געש ? איפה היית כשנהרגו כל החפים מפשע הישראליים?
אולי תלך לגור בעזה נראה לי שזה המקום שלך. אנשים כמוך עם דעות כמו שלך הורסים את המדינה, בגללך ובגלל שכמוך העולם נגדנו. אנחנו לא צריכים אותך בקרבנו, אולי יהיה לך נחת אם תחליט לרדת מהארץ. לי זה יעשה טוב
אחת שיודעת [אתר] בתאריך 1/3/2009 8:06:51 PM
מה אתםנורמליים???!
למה נגד המלחמה? אני לא מבינה?! מה זה השטיות האלה....
!המלחמה פרצה ובצדק
אם מישהו יבוא יתן לך סטירה, אחר כך עוד סטירה וככה שמונה פעמים, לא תתעצבן ותחזיר לו מכות???!1
אני מניחה שעוד בטרם הסטירה השניה {ואולי כבר הראשונה} תרביץ לו.{זה לא אישי ולא ספציפי לאף אחד} המלחמה פרצה, ובצד! אני בעד המלחמה ונגד הפסקת האש.
לא צריכים להפסיק ולחדול, האנשים המסכנים בדרום, נאבקים יום יום על חייהם, מגיע לחמאס להיכנע, ולגבי גלעד שליט... אני בטוחה שלא לא חי {למרות שאני מתפללת שאני טועה, אני ממש רוצה שהוא יחיה,} אבל עם החמאס, השקרנים האלו... הם סתם עובדים עלינו בעיניים! על בטוח גלעד לא חיי, והם דורשים המון גופות, פושעים בישביל גופה 1 וחשובה.
צריך להחזיר להם. צריך לעבוד עליהם, צריך לומר להם שכל השבויים חיים ולהשלות אותם, למרות שזה לא הדבר הכי חכם... אבל זה הדבר הכי נכון לעשות.
אשמח לשמוע על תגובותיכם.
בתאריך 1/3/2009 9:12:50 PM
תראו את זה ותגידו לי אם
אתם עדיין חושבים אותו דבר.
http://sderot.aish.com/SderotPetitions/15Seconds.php
עמית בתאריך 1/4/2009 4:49:55 PM
מלחמת חובה! די לשמאל הקיצוני
ראשית ארצה להגיד שאני מרכז. לא שמאלן ולא ימני.
איך אתם מעזים לעמוד נגד צה"ל ולצודד בפלסטינאים!
זה פשוט ברור לי שאתם תושבי תל אביב והסביבה.
פשוט מביך לראות את מה שאתם כותבים כאן - תבוסה לצה"ל?!?!?!?!
איך אתם לא מתביישים להגיד דברים כאלה שלא בראשכם בלבד!
בלי צבא אין מדינה!
אניח לא יודע אם אתה בקיא במה שהלך לנו במדינה בשמונה השנים האחרונות אבל תהיה בטוח שזו מלחמה מוצדקת לגמרי כנגד הפלסטינאים, הבאמת מסכנים[!!], שבחרו את ארגון הטרור החזק ביותר שלהם לשלוט עליהם ולהנהיגם!
אני שנה הבאה מתגייס ואני מצטער שהמבצע קורה השנה ולא שנה הבאה כי אני אהיה גאה מאוד לשרת את המדינה ולשרת בצה"ל ואשמח להלחם כנגד הרוצחים האלה!
ממש מביש לראות את הדברים האלה. איך אתה מעז בכלל לדבר על ישראל ועל צה"ל כמו הערבים ולהתייחס אליהם כ"יישות ציונית"?? אתה לא מתבייש?! תגיד תודה שיש גיבורים כאלו ומושא להערצה שמעזים להכנס לעזה ולסבול ולהקריב את חייהם- למענך! למען כל עם ישראל, אבל גם למענך ואיך אתה גומל להם?
ישראל היא מדינה קיצונית ואנשים כמוך מחלישים אותה וצריכים להתרחק לצידו השני של העולם ממנה כי זו המציאות בשביל שישראל תוכל להתקיים במציאות נורמאלית ולא שיפציצו את תושבי הדרום והצפון בכל פעם שארגון טרור מרגיש שזה זמן טוב.
אזרח שמתבייש בכם,
הרצליה.
קוקוש מאיה בתאריך 1/7/2009 9:19:11 PM
חברה,זו לא תחרות כדור רגל,מי ינצח???
זו מלחמה אנשים מתים משני הצדדים....
ורק רציתי להעיר לאלו שאמרו שחצי מבין ההרוגים בעזה,הם לא אנשי חמאס.....
חצי מהם הם ילדים ונשים.
פשוט צריך לחשוב פעם אחת לטובה....אני בטוחה שכל אחד אוהב את המשפחה שלו...אפילו הערבים...הם גם בני אדם...הם לא זבובים!!!!!
ויש להם רגש...
גם אנשי שדרות וכול החיילים....
בואו נעצור את זה...כי אני בטוחה שאף אחד לא רוצה שיקראו לו למלואים....
כולנו נגד מלחמה..................
רוצים שלום.........
ציונית בתאריך 1/8/2009 12:31:48 AM
שיהיה לך בכיף
אני מציעה לך ולכל חבריך המפגינים עם דגלי "פלסטין" להוציא את האף שלך לרגע מהעננים התל אביביים שלכם - ולקפוץ לביקור קצרצר בדרום... תשמע קצת "צבע אדום", תרוץ קצת למקלט ואז תגיד שאתה נגד המלחמה, או במילים אחרות - נגד המדינה שלך - שלשם שינוי עושה משהו טוב ומגנה על האזרחים הפגועים שלה, אחרי שנים ארוכות של הזנחה וטיפוח לא מודע של חבריך בחמאס!
כל הכבוד לצה"ל ולמדינת ישראל! יישר כוח!
ציונית בתאריך 1/8/2009 12:40:29 AM
לכל היפי נפש
אתם מעוררים חלחלה!! אתם שוכחים שנכון לרגע כתיבת השורות הללו - אתם אזרחי מדינת ישראל, והחיילים שנלחמים עכשיו בעזה הם בני עמכם והם שם רק בשביל להגן על התחת התל אביבי המתחסד שלכם! תתביישו לכם !
לאנשים כמוכם לא מגיעה להיות אזרחי המדינה הזו. הלוואי, ואני מאחלת לכם מכל הלב - שתעברו לגור עם חבריכם הפלסטינים אי-שם בעזה! נראה אותכם גיבורים גדולים!
הרי אף אחד מכם לא מעיז להוציא את האף שלו מתל אביב ולהדרים קצת לשדרות, באר שבע, אשקלון וכל שאר הערים המופגזות!
הכי חכם - לשבת בבית עפוף עשן סמיך ולבקר את כל העולם! לכו תלמדו קצת היסטוריה ותבינו מול מי יש לנו עסק!
מאמינים בשיחות שלום... אתם פשוט פתטים!!
שוקי [אתר] בתאריך 1/8/2009 1:20:34 AM
"ציונית"
יש לי משפחה גדולה בבאר-שבע, בן משפחה שמשרת בעזה, והייתי בשדרות ב"צבע אדום" לפני שבועיים.
ואת בהמה מטומטמת.
אלי בתאריך 1/8/2009 5:50:18 PM
אני בעד
הבן בצבא סדיר שתי החתנים שלי גויוסו למילואין אחד לוחם השני חובש הבת פסיכולוגית מטפלת בילשים בשדרות אני גר באשדוד בן 60 וחבל שאני לא יכל לעזור בצורה כל שהיא להפסיק את הטילים שיורדים עלינו במשך כל כך הרבה שנים ומניסיון אני יודע כי הערבים מבינים מה זה כח אלי
ציונית בתאריך 1/8/2009 9:04:53 PM
אחותך
אני מאחלת לך נסיעה נעימה ומעבר קל לביתך החדש ברחוב חמאסתן בעזה...
אדיוט!
שוקי [אתר] בתאריך 1/8/2009 9:18:47 PM
ציונית
אני מאחל לך הוצאה להורג נעימה כשהמשטר הפאשיסטי שאת עוזרת להעלות יעמיד אותך לקיר.
מאיר בתאריך 1/10/2009 11:38:44 PM
לכל האנטישמים
אני מחכה ליום שרמת אביב ג' או כל מקום אחר עם ריכוז אנטישמי, תחטוף טיל רצוי ביולוגי\כימי באדיבות החמאס.
לאחר מכן רצוני לראות מה יהיו התגובות של כל יפי הנפש פה.
ציונית בתאריך 1/11/2009 12:00:06 AM
מאיר - יפה אמרת!
העיקר ששוקי הנאור טוען שאלו שנגד המלחמה שואפים לשלטון פאשיסטי...
מעיין בתאריך 1/11/2009 3:08:01 PM
בלי בושה
אחחח,איך יש לכם את הבושה בזמן שאחים שלכם נהרגים ונפצעים בעזה מדי יום ביומו. אתם רוצים תפגינו אין בעיה אבל אחריי המלחמה לא בזמן המלחמה אתם ברגע זה נחשבים ליותר גרועים ממחבל מתאבד אילו רק ידעתם מזה עושה לחייל שקורא בשניות מנוחה שיש לו על "יהודים" "ישראלים" שמפגינים נגדו הייתם מבינים
תתביישו ועוד דבר קטן
אני "מאחל ומקווה" שאחד מבני המשפחה שלכם נמצא בעזה ואז תבינו את הנושא כמה הוא כואב .
שוקי [אתר] בתאריך 1/11/2009 4:31:08 PM
מעיין
אם מי שמפגין נגד מלחמה יותר גרוע ממחבל מתאבד, אז ממה *אתה* יותר גרוע, בתור מישהו שרוצה להשתיק את חופש הדיבור?
(רמז: יש לזה שפם).
מתביישת בכם! בתאריך 1/11/2009 4:38:38 PM
שוקי - תתבייש לך
תתבייש לך! לקרוא לבני עמך נאצים, או בדרכך הכה "נאורה" לרמוז בטפשות "יש לזה שפם"???
ככל הזכור לי אף יהודי לא התפוצץ באוטובוסים ברחובות גרמניה, אף יהודי לא שיגר רקטות על אזרחים גרמנים! אני נכדה לניצולי שואה ואני מתביישת בך על ההשוואה המכוערת והטיפשית הזו לנאצים!!!
אתה חי במדינת ישראל - מדינה שמגנה סוף כל סוף על אזרחיה - ואתה וחבריך בלית בושה מניפים דגל של רשות אויבת??? גועל נפש!
שוקי [אתר] בתאריך 1/11/2009 5:30:48 PM
למתביישת
התכוונתי לסטאלין.
ואכן, את צריכה להתבייש.
א. גם לי היו בני משפחה שניספו בשואה ויש לי מספר בני משפחה שמקדישים את חייהם להנצחת השואה, בדרכים שונות.
ב. לא השוויתי לנאצים.
ג. אני ואף חבר שלי לא הנפנו דגל אויב.
ד. מדינת ישראל גם לא מגנה על אזרחיה וגם לא חסה על האזרחים הפלסטינים. שמונה שנים היא לא טרחה למגן את ישובי קו העימות ועכשיו היא מפציצה את הפלסטינים כדי לחפות על כך, ואת מגנה עליה.
ה. תחשבי שוב - מי ומה טיפשי ומכוער? מי נותן יד לאכזריות ולביזוי של תושבי ישראל ועזה כאחד? באמת, את צריכה להתבייש.
מתביישת בכם! בתאריך 1/11/2009 7:13:14 PM
קצת היסטוריה..
שוקי היקר,
תודה על התיקון שבו אתה מסביר לי שלא התכוונת להיטלר אלא לידידינו איש הסגולה - סטאלין! מגדולי העריצים שידע העולם במאה העשרים ובכלל! כאילו בתיקונך אתה עושה טוב עם דבריך!
היטלר הנו כמעט מילה נרדפת למר סטאלין שהרי כרת ברית עם היטלר, 'הסכם ריבנטרופ-מולוטוב' המפורסם!
הרשה לי להציג בפניך כמה עובדות על סטאלין / קומוניזם, אליהם אתה כ"כ ממהר להשוות את מדינת ישראל:
1. המפלגה הקומוניסטית וסטאלין בראשה הייתה המפלגה היחידה בברית המועצות. חל איסור מוחלט על פעולתן של מפלגות אופוזיציה וארגונים לא קומוניסטיים. כל הרכוש של המפלגות והארגונים האחרים הוחרם ואנשיהם הוצאו להורג.
2. המפלגה הקומוניסטית שללה את זכויות האזרח כמו חופש העיסוק, התנועה והדיבור.
3. המשטרה החשאית (נ.ק.וו.ד) עצרה כל מי שנחשד בקשר אנטי מהפכני או בסטייה מהקו של סטלין.
4. כפייה – גולאגים. מחנות עבודה שהוקמו במקומות נידחים עם תת תנאים. מתנגדי המשטר הוגלו למחנות האלה, ושם הם עבדו ללא תנאים, ללא מים, בקור מקפיא.
5. בתי חולים למטורפים, בהם הושמו מתנגדי השלטון ועברו שטיפת מוח ועינויים על מנת לשנות את דרכיהם ושם איבדו את שפיותם.
ואלו רק קומץ דוגמאות למשטר הקומוניסטי...
לפני שאתה ממהר להשוות את מדינתך למשטרים מסוג זה חשוב פעמיים!
אתה חי במדינה דמוקרטית שעברה כ"כ הרבה מאז תקומתה! אני מסכימה איתך שאף אחד לא אוהב מלחמות ואף אחד לא רוצה לראות ילדים נהרגים - אבל אתה שוכח מול מי המדינה שלך נלחמת! מול אויב עם דם קר, שמשתמש בילדים, בבתי ספר, בבתי מגורים של חפים מכל פשע, במסגדים וכד' כמחסני נשק וכמקום מחבוא של מחבלים! חבריך הפלסטינים יודעים בדיוק מי מתחבא במקומות אלו - אז אנא - אל תתפלאו כשמפגיזים מקומות אלו!
מדינת ישראל אולי התעוררה מאוחר - אבל עדיף מאוחר על פני אף פעם..
אין לי שום בעיה עם הפגנות - כל אחד רשאי וזכותו להביע את דעתו אבל לא בזמן מלחמה! לא בזמן שחיילים המגינים עלינו נהרגים!
אני רוצה לשתף אותך בהרגשה שאני בטוחה שהמון אנשים מרגישים כעת. כאשר בעלי היה בתוך ג'נין במהלך חומת מגן - עברתי בצומת מגידו ששם עמדו חבריך לשמאל והפגינו וקיללו את החיילים שעברו שם - זוהי בושה! אותו חייל שאותו הם קיללו חרף את נפשו בשבילם! אותו חייל נלחם, הסתכן והגן על חיי אותם מפגינים על מנת שלהם תהיה היכולת לצאת בהפגנות מטופשות ולשבת על כוס קפה ברוגע!! אותו חייל צעיר שראה מראות זוועה שילוו אותו כל חייו רק בשביל שלך ולחבריך יהיה בית מוגן ובטוח!!
זו כפיות טובה ואף בגידה במדינה! ואכן כן, צדקת - יש לי במה להתבייש. בך ובשמאל המתייפייף שחי במדינה הזו בלי טיפת הערכה למדינה שלו!
שוקי [אתר] בתאריך 1/11/2009 10:07:33 PM
למתביישת
את סובלת מבעיות בהבנת הנקרא.
*לא* השוויתי לסטאלין את כל מדינת ישראל אלא רק את המגיב "מעיין", שאמר שאני "הרבה יותר גרוע ממחבל מתאבד".
סטאלין אמר "כל הבעיות נגרמות על-ידי אנשים. אין אנשים - אין בעיות". זה נשמע לי מתאים מאד ל"מעיין", שחושב שאני בעיה.
מודאג [אתר] בתאריך 1/12/2009 5:33:48 AM
די כבר ליפה הנפש
יש צורך להבין שאנו מתמודדים מול ארגון טרור שאיננו בוחל בשום אמצעי כדי לפגע בנו משום שאנו יהודים
לכן יש להכותו בכל הכלים שעומדים לרשותנו
ומספיק כבר עם ההיתממות הזו שאנו נפגע בהם באופן "נקודתי"
שוקי [אתר] בתאריך 1/12/2009 11:12:24 AM
מודאג
לדברי צה"ל עד עכשיו פגעו ב-300 אנשי חמאס. זה אומר שעוד 600 אנשים שנהרגו אינם אנשי חמאס אלא אזרחים. לא צריך להיות יפה נפש כדי להיות מוטרד מזה.
בתאריך 1/12/2009 4:15:00 PM
אני נגד המלחמה בעזה
אני חושב אם הממשלה תתן לפלסטינים לחיות גם הם יתנו לנו זאת. מספיק כל מה שנגרם למסכנים
רות ווילר בתאריך 1/14/2009 8:06:37 PM
אוי לבושה
אין גבול לציניות ולשנאה העצמית של אותם אנשי רוח וסתם כאלה שמוצאים לעצמם דרכים להתבלט ובודקים עד כמה הם מסוגלים לחצות כל קו אדום אפשרי. שימשיכו להתבטל, להשתמט מכל מחוייבות, לצייר לשיר ולכתוב ספרים ושירה ושיחסכו מאתנו את ו את זמרתם הצבועה ומלאת השנאה העצמית. איש לא יכול לעמוד אדיש מול תמונה של אנשים סובלים, אך היכן הם אותם "אנשי רוח" כשילדי הדרום בוכים ואמותיהם סובלות. התשובות האוויליות שלהם הן שאנו כמדינה איננו מורשים לגרום סבל לעם אחר. ומה אתנו. האם בגללנו מפציצים את הדרום. האם בגללנו החמ"ס מתנהג כמו הבריון של השכונה. האם אין זו אזרחות טובה לא להיכנע לבריון השכונתי לצאת נגדו באומץ כדי להפסיק את השתוללותו חסרת הרסן? חבל שהרוח של אותם אנשי רוח העיפה ברוח את העובדה שהאנטישמיות לא פסה מן העולם ואנשי רוח כמוהם דואגים ללבות את שנאת ישראל והם עוזרים להם. הפחד שלי הוא שהם "אנשי הרוח" מאמינים באמת בשטויות בהם שכנעו את עצמם והם רוצים להראות טוב בעיני הגויים כמו יהודים רבים במאה ה-19 אשר מהר מאוד טפחה המציאות על פניהם. בושו והיכלמו לכם, קבוצת צבועים שונאי עמם אשר בכי ילד מישראל לא מגיע עדיהם. אוזניהם אטומות. כל בכי אחר, רק לא יהודי/ישראלי, מזעזע את נפשותיהם הרגישות ומרעיש את ליבם הרחום.
פשוט מתחשק להקיא
מחוץ לבועה התלאביבית בתאריך 1/20/2009 11:02:20 PM
מדינת תל אביב נגד מדינת ישראל
כמובן שאני בעד המלחמה, אפילו בלי לחשוב פעמיים. אני מבינה אתכם, אלה שנגד המלחמה, כי אתם חיים בבועה התל - אביבית שלכם ולא מבינים מה עובר על האנשים האלה שגרים בדרום במשך 8 שנים, ועם מה כל אדם שם צריך להתמודד בכל יום ויום. כשאתם יושבים בבית קפה ושותים את הקפה שלכם בשקט או סתם מטיילים ברחוב, האנשים בדרום לא יכולים להרשות את זה לעצמם כי אולי ישמעו "צבע אדום" ולא יהיה מיגון באזור. אז סוף סוף הם מרגישים שמדינת ישראל עושה משהו כדי להגן על התושבים שלה אז יש הרגשה טובה. אבל כמובן שאי אפשר לרצות את כולם בכל דבר, וחבל שמדינת תל אביב לא תומכת, כי כן, יש תחושה שתל אביב היא חלק נפרד ממדינת ישראל.
שיהיה לכולנו קצת שקט...
Yehuda בתאריך 2/5/2009 8:11:40 AM
ללא נושא
Only liberals can back folks who send bombers into school buses, shopping malls, and restaurants.
אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.

