רשומההפסקת אש, עכשיו!

אכפת לי מתושבי הדרום, ואין לי סנטימנטים למנהיגות החמאס, אבל אני חושב שאת המלחמה בעזה צריך לסיים ומהר

יש מי שחושב שמבצע - כלשהו - בעזה, היה בלתי נמנע. אישית, אני חושב שהאהודים (ברק + אולמרט) יצאו למלחמה בעזה משיקולים פוליטיים. יש מי שסומך על צה"ל. כשלעצמי, אני סומך על צה"ל שיבצע מה שיורה הדרג המחליט - בראשו אנשים שאינני סומך לא על כנותם ולא על יכולתם. אנשים שכבר סיבכו את מדינת ישראל בצרות צרורות בעבר. בינתיים, אזרחים משני הצדדים סובלים בזמן שפוליטיקאים משני הצדדים מוסיפים להתלהם בתקווה להון פוליטי.

את הנעשה אין להשיב. מי שמת כבר מת, הארטילריה משני הצדדים כבר נורתה, ועכשיו מה שנשאר הוא לעצור לפני שמסתבכים. לוותר על הפעולה הקרקעית, שכולנו יודעים כיצד תסתיים.

אלו הסיבות בגללן אני מתנגד להמשך המלחמה, ומאמין שיש לחתור להפסקת אש. הרשימה שלפניכם כוללת עשרות בלוגרים, ידועים יותר ופחות, שחושבים כמוני. אתם מוזמנים להקליק ולקרוא את הנימוקים שלהם. אתם מוזמנים להצטרף אליהם.

עצמאיים (13):
צביקה בשור + איתי נאור (idov), יוחאי עילם, יונית מוזסנמרוד אבישר, יהונתן קלינגר, שרון גפן,
סמסון בלינדד, זיו פוגטש, טל גלילי, נדב פרץ, גל מור, אורי אמיתי

אורנג' טיים (2)
דבורית שרגל (וולווט אנדרגראונד), יאיר רוה 

רשימות (29):
אייל גרוס, יגאל סרנה, מתי שמואלוף, אסתי סגל, רועי צ'יקי ארד, ירון בלומנטל, טלי לטוביצקי, רפרם חדד, טלי כוכבי, רון ניולד, איריס יער אדלבאוםאסף פדרמן, יודית שחר, יריב מוהר, שלומית ליר, יובל סער, כרמל ויסמן, שולמית אפפל, עוד עז, גיל רימון, דרור בורשטיין, דן זלצר, נועם לסטר, אביב טטרסקי, יפתח סטריק, סתיו שפיר, אורי יואלי, שועי רז, שוקי גלילי,

ישראבלוג (23):
רומי יצחקי, hadarska, חייש הראל, אמיתי סנדי, מוטי היינריך, עמית מהדרום, The Witch, דוידי, תום, נמרוד, איילוק, הקואופרטיב הצועד בנעליו, Che, רמירז, luli, SYCL, ד"ר ואן טוחעס, עומר כרמון, אקס-אקסטרימית, ממ, נתי יפת, זו ש

תפוז (6):
מולי בנטמן, GJ Green, שרון AAA, בנדן1, ליאת טמנג

בלוגלי (9):
דותןרונן ברוך, גבי טרטקובסקי, יובל אדם, עידן, ירדן, גידי כהן, אלעד וו, ברכה גולשת

עבודה שחורה (1):
איתי אשר

Cafe TheMarker י (15)
fauno, שמאי ליבוביץ', עופר, יאיר ולך, איתמר ברטור, ט א, ענת בוארון, איתמר פרחי, דרור רשף ("האזרח דרור"), נגה איתן, שי כהן, יגאל שתיים, יובל ב, נימרוד הלפרןיוסי שריד ("בעל טור בהארץ")

שונות (4):
אורן פרסיקו, The Magnes Zionist, novartza


פורסם ב 29 בדצמבר 2008 01:22 במדור פוליטיקה | 61 תגובות

 
    

שם:

    

דואר:

    

אתר:

    

כותרת:


בעקבות ריבוי ספאמרים, נאלצנו להוסיף מנגנון שימנע מרובוטים להפציץ את המערכת בתגובות פיקטיביות. אנא העתיקו את הקוד שבתמונה, לתיבת הטקסט שמתחתיה.

קוד הפעלה:

    

העתיקו את הקוד:

מערכת התגובות נועדה לאפשר דיונים, והשימוש בה כפוף לדין הישראלי. אז אנא שמרו את תגובותיכם ענייניות ומתחשבות בקוראים האחרים, וזכרו שאתם הנושאים באחריות לתגובות שתפרסמו במסגרת באתר זה (כבכל מקום אחר). אין אפשרות להבטיח שהתגובות שתפרסמו ישמרו באתר זה, אז אנא גבו את תגובתכם בהעתק לפני שיגורה (במידה שאתם מעוניינים לשמור אצלכם העתק). וכן, הודעות שלדעתנו פוגעות או לא מתאימות בכל צורה שהיא, בהחלט עשויות להימחק... זכויות היוצרים בתגובות שיתפרסמו במסגרת אתר זה, שמורות לכותביהן. ברוכים הבאים.

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

אלון  בתאריך 12/29/2008 3:55:23 AM

ללא נושא

אתה רוצה לטעון שהרוב נגד הפעולה?

אולי לא רוצים להכנס לעזה, אבל רוצים בפעולה צבאית כנגד משגרי הקסאמים...

אשקלוני מופצץ  בתאריך 12/29/2008 4:40:20 AM

דמגוג

יש הבדל בין התנגדות לכניסה קרקעית לבין סיום המלחמה שלו אתה מטיף.
אנו רוצים לישון בלילה, רוצים שילדנו לא יפחדו לצאת מהבית בחנוכה, שלא נהפוך לשדרות שניה, ששמונה שנים חוטפת בזמן אנשים כמוך חוגגים על חומוס תוך כדי הטפת מוסר.
אנו רוצים הכרעה. ותפסיק לחנטרש עם אגדת העם שלך שלא ניתן להכריע את החמאס ולהוביל אותם לרצות בהפסקת אש ארוכה. ניתן לעשות זאת רק אם אתה ושכמותך תכשלו בניסיונכם למנוע את ההכרעה.

גיל   בתאריך 12/29/2008 7:33:28 AM

מצג השווא

כביכול נדמה לרגע שדעתם של המון בלוגרים חשובה למישהו רק בגלל שיש להם ... בעצם ... מה יש להם ?

יש להם בלוג ! ויש להם דעה !
תגיד שוקי, אתה לא יודע שכל יהודי יש לו כמה וכמה דעות והוא לא זקוק לבלוגרים כדי שיהיו לו עוד דעות ? וגם בלוג זה לא בדיוק משהו מאוד נחשב.

עמוד רגע מן הצד ותראה כמה היוזמה הזו מגוחכת.

יוחאי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 7:49:41 AM

ברגע שתתחיל פעולה קרקעית, המתלהמים ירגעו

כמו במלחמת אולמרט אולמרט הראשונה. קופי פייסט, עם מעט פיינד ריפלייס.

ילדי כל העולם  בתאריך 12/29/2008 7:56:29 AM

אשקלני, עם כל הכבוד לדאגה לשינה

של ילדינו, גם חייהם של מאות "ילדים" אחרים הם עניין לא פחות כבד משקל וצודק משנתם הטובה של ילדינו.
די לראייה האתנוצנטרית הזו שק קרואה רק את ילדינו, גם לילדי עזה מותר לחיות

גולדבלט משה  בתאריך 12/29/2008 7:56:43 AM

דמגוגיה

אני נמניתי על 46% שהתנגדו מאחר וידעתי כי לצהל אין סיכוי לנצח בשל מגבלות אבסורדיות המוטלות עליו מבית ובגלל חלקים בציבור שפשוט אינם מבינים מה המשמעות של סיוע לאויב בזמן מלחמה
לצערי הרשימה הזאת ורשימות שנקראו הרבה יותר משכנעות אותי שאסור לצאת למלחמה ללא הסדרה של האיום מהעורף

נמרוד אבישר  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 8:01:40 AM

ללא נושא

אוף טופיק, כמובן, אבל נחוץ: אני בלי י'. באמת. זה בכוונה, הבלי י' הזה. זה הלכתי למשרד הפנים לשנות לפני כמה שנים.

אשקלוני מופצץ  בתאריך 12/29/2008 8:25:50 AM

לילדי כל העולם

שיחיו עד מאה ועשרים. רק שממשלתם הנבחרת תפסיק לשגר גראדים לכיווני מתוך מגמה לפגוע בילדיי. זה הכל. ברגע שזה יקרה, אני בטוח שאנו לא נשגר פצצות/טילים עליהם.
וכאשר אתה כותב "ילדינו" האם אתה מתכוון ל"ילדינו" או לילדים שלי, שלא ישנים כבר כמה חודשים? נראה שקל לך לשאת את כאב הבטן של אחרים.
החמאס לא מוכן להפסיק את הירי לכיווננו. זה שאלה שאינם חיים כאן לא מרגישים זאת, לא אומר שזה לא קיים.

אביעד  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 8:32:19 AM

ללא נושא

איזה מזל שהקבינט עדכן אותך שיוצאים לפעולה קרקעית עכשיו.

אגב, בסוף יש כותרות סיום. אם כבר אתה בקטע של להסתמך על העבר ולהחליט שמה שהיה הוא שיהיה

איריס  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 8:50:37 AM

אפשר לצרף ?

דני  בתאריך 12/29/2008 8:52:22 AM

ילדי כל העולם

בעולם אוטופי כולם חיים בשלום ובנחת.
במציאות שלנו לילדי עוטף עזה אין שקט כבר שמונה שנים!
לא מתפקידי לדאוג לשקט של הילדים בצד השני, כמו שלא מתפקידי להאכיל את הילדים של שכני.
מחובתי לדאוג שלילדים שלי יהיה שקט ושנת לילה.
כל השאר בא אחר כך, ומי שלא מבין את זה יש לו בעיה קשה (וכנאה שאין לו ילדים)

גלי וינשטיין  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 9:01:25 AM

ללא נושא

ונניח שאתה שר הביטחון במקום אהוד ברק.
והחמאס ומי שזה לא יהיה שם בעזה יושב ויורה כל יום טילים לעבר ישובים בישראל.
יורה טילי קסאם וגראד ומה שזה לא יהיה. אבל יורה.
מה אתה מציע לעשות כדי להפסיק את הירי?
אבל מציע פתרון מעשי. לא רק אומר מה לא לעשות, אלא אומר מה כן לעשות.
גם אני לא רוצה להכנס ללבנון מספר 2. אבל אני רוצה פתרון מעשי לבעית ירי הטילים.
ואני לא רוצה לשמוע מה לא לעשות. אלא מה כן לעשות. ופה לא שמעתי מה כן לעשות.
נו אז מה אתה מציע לעשות.
הרי גם מר אבו מאזן לא יודע מה לעשות עם חבורת היורים.
וזה נורא קל להיות הומני כאשר אין לך פתרון. אז תציע פתרון מעשי לבעית הירי. ותראה שזה מאוד קשה ואפילו מאוד-מאוד קשה.
כ לבוא ולומר שהפתרון הוא הסכם שלום זה רק סיסמא. כי לעשות שלום מסתבר שזה מאוד מסובך, כי כל צד לא מוכן לוותר על אי אלו דברים נכון? ולכן צריך פתרון לבעית הירי כי יורים טילים. נראה אותך עושה שלום פה באזור ומגיע לעמק השווה. הרי זה מסובך וחכמים ממך לא הצליחו לעשות את זה בינתיים. יושבים אנשים באקדמיה ושוברים את הראש איך להגיע להסכמים וזה קשה. אז תציע פתרון מעשי לבעית הטילים שנורים לעבר שדרות.
אל תאמר מה לא לעשות. אלא מה כן לעשות.

  בתאריך 12/29/2008 9:06:01 AM

ללא נושא

גולדבלט משה,

מה זה בדיוק "הסדרה של האיום מהעורף"?


שוקי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 9:40:53 AM

לאשקלוני

צר לי על הילדים שלך, ועל שאר ילדי אשקלון ועל ילדי שדרות ועוטף עזה. גם צר לי על מיליון ילדים בישראל שחיים מתחת לקו העוני. גם על ילדי המתנחלים בחברון צר לי. וצר לי על ילדי הפלסטינים.

קרא לי רגשן אם אתה רוצה, אבל צר לי על כל ילד שסובל ומפחד ולא ישן בלילה ומרטיב את המיטה שלו. אבל אני לא חושב שהמלחמה הזו נועדה לדאוג לילדים שלך או לילדים של אף אחד אחר. היא נועדה לשרת את האינטרסים הפוליטיים של אולמרט וברק.

לא שמעת ממני מילה רעה אחת על חיסול של טרוריסטים משגרי קסאם. אבל לא בזה מדובר כאן. אני באמת ובתמים מאמין שלברק ולאולמרט לא אכפת ממך וממני ובוודאי לא מילדי הפלסטינים. השאלה היא האם אתה ואני יכולים להיות שונים מהם.

שוקי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 9:44:58 AM

משה

אני יודע היטב מהו "סיוע לאויב בזמן מלחמה". אני גם יודע מהו חופש דיבור ואני מנצל את זכותי לחופש הדיבור הזה. אם אתה חושב שחופש דיבור הוא דבר רע אז קרא לילד בשמו. תגיד: אני רוצה שיסתמו את הפה לשוקי וחבריו.

שוקי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 9:50:19 AM

גלי

לפני שני פוסטים נתתי לינק לסרט "מיליון קליעים באוקטובר". הנה הלינק שוב
http://video.google.com/videoplay?docid=-3101465086995206636

אני חושב שנוכל לקיים דיון הרבה יותר אינטליגנטי אם תצפי בסרט הזה, שמציג את הסיבות האמיתיות לאינתיפאדת אל-אקצא. גם אז אמרו לנו ש"אין פרטנר" אבל מסתבר שמי שהיו שם (גלעד שר, אפרים סנה, שלמה בן עמי, ישראל חסון ואחרים), אנשים שאינם ידועים בהכרח כשמאלנים קיצונים, מודים בדיעבד שאפשר היה למנוע את האינתיפאדה - רק שאהוד ברק היה זקוק לה.

בזמן-אמת, כשהארץ בערה, גם אני כמו רבים בישראל היום האמנתי לתקשורת ולדובר צה"ל. גם אני חשבתי שמי שמתנגד לפעילות צה"ל הם שמאלנים סהרוריים, והצבעתי לאריק שרון זמן קצת מאוחר יותר. אז מסתבר שעבדו עליי ועל כולנו, ועכשיו עושים את זה שוב.

איתי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 11:48:04 AM

אני מתנגד למלחמה

אבל יש לציין למען ההוגנות שהסקר של הארץ ממש לא בסדר.

ניסוח השאלה בקישור שנתת מרמז למהלך קרקעי ומדליק את הרגש של הנסקר באמצעות ציון מחיר החללים.

היה אפשר לנסח את השאלה אחרת לשאול באותו יום בדיוק את אותם נדגמים ולקבל תוצאות הפוכות לחלוטין.

איתמר בויו  בתאריך 12/29/2008 12:08:17 PM

אני מאחל שיום אחד...במקום אחר..זמן אחר

תחלום חלום
ובחלום יושבים בממשלה אחת ומובילים את המדינה
שוקי גלילי בתור ראש הממשלה
מימינו מתי שמואלוף שומע זהבה בן
ומשמאל איריס מנסה לפצח קונספירציות
ובכל השולחן יושבים כל הרשימה המפוארת של הוגי הדעות מרשימות
וגם עצמאיים
ואפילו מישראבלוג

תענה בכנות שוקי
לא קמת שטוף זיעה עכשיו מהמחשב?
לא פרפר לך הלב?
מה דעתך על האזרחים של אותה מדינה הזויה?
האם אותה מדינה תשרוד?

אתה וחבריך המתנגדים חייבים להבין שמבצע צבאי בצה"ל לא נועד כדי להחזיר
לא נועד כדי לפגוע סתם
לא נועד כדי להראות מי יותר גבר

הוא נועד כדי להשיג את מה שלא השיגו בדרכי שלום
כן כן- זו מטרת מלחמה
להשיג את העמדות המדיניות שלך במידה ולא הצלחת בדרך אחרת

דב חנין- המלך החדש- מה הוא אומר כנגד המבצע? - צריך ללכת כנגד הקונצנזוס...אתה מבין שוקי, זו הסיבה להפסתק המלחמה- להיות שונה, להיות מיוחד
להתרכז בעצמך ובחבריך לחומוס ולרשימות
לא באף אחד אחר
לא באזרחי שדרות שמשרתים את המדינה
לא באזרחי נתיבות
בך
בך ובדוב חנין
בך ובמתי שמואלוף
בך ובצ'יקי


אפילו מדינות ערב כבר יודעות להגיד שהחמאס ביהירותו הביא את זה על עצמו
מזל שלחמאס יש אותכם
לפחות
אם לא מצרים וירדן
אז יש את שוקי ונסראללה ואחמדינג'ד שיגנו על האינטרסים
ויבינו
וידברו איתם ויפתחו להם את המעברים
ואת הרגליים

טל גלילי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 12:11:34 PM

אני מתנגד להמשך המלחמה בעזה

כתבתי בנושא כאן:
http://www.talgalili.com/?p=595

כל הכבוד שוקי!

גולדלבט משה  בתאריך 12/29/2008 12:16:55 PM

חופש הביטוי שלך

זהה לחופש הביטוי שלי לקריאה להפעלת כל אמצעי חוקי לגינוי והוקעת מי שפועלים נגד האינטרסים הלאומיים בעת מלחמה.
אני סבור שישראל אינה יכולה במלחמה לנקוט חופש ביטוי כמו מעצמה רגילה. הפסדנו במחמת לבנון השניה בגלל שהממשלה ניהלה אותה בפחד נורא מדעת קהל וועדות חקירה ואנו נפסיד גם את המלחמה הזאת בגלל אותה תופעה. בסיכומו של דבר נושמד -פשוטו כמשמעו.
כן אני בעד חקיקת שעת חירום ומגבלות על חופש הביטוי וההפגנה והפעולה בעת מלחמה.

אמיתי סנדי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 12:22:33 PM

לאשקלוני

יש גם תושבי שדרות ועוטף עזה שמתנגדים לתקיפה.
http://www.othervoice.org/cgi-bin/petition1.pl

ולהזכירך, גם ת"א עמדה בעבר תחת מתקפות אוויריות, טילים ושנים של טרור ברחובות, ותראה איזה קטע - עדיין נשארו בה אנשים שלא חושבים שמלחמה היא הפתרון.

ישראל יכלה לחדש את הרגיעה עם חמאס בזמן, אבל מתברר שברק החליט כבר מראש להביא אותה במלחמה קטנה בתפר שבין הרגיעות, ככה בשביל הסקרים, שאכן סיפקו את הסחורה.

אבים  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 12:38:41 PM

נראה שאולי לפעולה של ישראל יש אימפקט

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3646388,00.html
האם תאכלו את הכובע אם זה יתממש?
לפני שבועיים היתה הצהרה מצד החמאס שהוא לא מחדש את הרגיעה כלומר הוא רואה לו כמטרה לגיטימית הפצצת איזורים מאוכלסים. נא לשים לב, בניגוד לצה"ל שמשתדל לפחות להקטין את הנזק לאוכלוסיה אזרחית, החמאס, אידיאולוגית, תוקף אזרחים.

אמיתי סנדי: העצומה שאתה מקשר אליה נפתחה לפני סיום הרגיעה ב18 לנובמבר. רוב האנשים (פחות מ200 חתמו החלל ב27 לדצמבר) כנראה הניחו שאחרי הרגיעה תהיה פעילות מסוימת שתביא, כפי שקרה בעבר לעליה בכמות הנפילות. אף אחד לא צפה את המתקפה של צה"ל כפי שהיא בוצעה. מאחר ורוב רובם של החותמים אינו מהאיזור, וגם לא חתמו עם תחילת המבצע, אי אפשר להגיד שחלק מתושבי שדרות הם נגד הפעולה הנוכחית. הם היו פשוט בעד המשך רגיעה ביום שהם חתמו.
אבל אל תיתן לעובדות להטריד אותך.

איתמר בויו  בתאריך 12/29/2008 12:42:59 PM

לאמיתי

כמו שרשם אבים
אל תתן באמת לעובדות לבלבל אותך

על העצומה חתומים גם לאחר פקיעת הרגיעה, רק שהם הפלא ופלא מתל אביב, ירושלים וכו'
לא מעוטף עזה
לא משדרות

אכן היתה איזו תחושה לפני 18.11 שאולי החמאס יעדיף ללכת להמשך הרגיעה
הבועה הזו התנפצה לכולם בעיניים
החמאס ביהירות גדולה הביא את המלחמה הזו
אפילו מדינות ערב מוכנות להודות בכך

משה קרון  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 12:50:32 PM

הפסקת אש חד צדדית



אחרי יומיים של הפצצות מהאוויר מאות הרוגים ופצועים והרס רב ברצועת עזה, זה הזמן שבו ממשלת ישראל צריכה להכריז על הפסקת האש חד צדדית. מהמלחמה הזו לא יצא טוב כי מהרג ומהרס לא יוצא טוב. עלינו להודיע לחמאס שאנו מעוניינים בהסדר שלום כולל במזרח התיכון על בסיס יוזמות שונות כמו הסעודית, קוראים לו לוותר על האופציה הצבאית ולשקול חתימה על הסכם שביתת נשק ושחרור אסירים.

על ממשלת ישראל לשקול מחדש את צעדיה בהתאם לתגובת החמאס על הכרזתה.

  בתאריך 12/29/2008 1:05:01 PM

ללא נושא

משה גולדבלט,
קשה לי להאמין שאתה חושב כך...

אחת המחשבות הנוראיות בכלל שיכולות להיות!

האם מדובר בטרול???

יובל בן-עמי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 1:05:13 PM

ללא נושא

והנה מילות ביקורת בלשונו של שייקספיר:

http://yuvalbenami.blogspot.co....tter-way-to-solve-complex.html

סמולן מצוי  בתאריך 12/29/2008 1:30:44 PM

איזה יופי

זה לא פוסט נגד המלחמה זה פוסט של SEO

עידן  בתאריך 12/29/2008 2:31:13 PM

לאבים

את אותו הסכם היה ניתן להשיג לפני כשבוע:

http://news.walla.co.il/?w=/2/1401447

"חמאס לא הציב תנאים חדשים לגיבוש הסכם רגיעה חדש", מסרו. "הסכם הרגיעה הנוכחי מקובל עליהם בנוסף לכך שהם דורשים ערבויות להפסיק את המתקפות ולפתוח את המעברים".

עמנואל  בתאריך 12/29/2008 2:36:52 PM

גם רביב דרוקר כותב דברים דומים

אני מסכים עם כל מה שהוא כתב, אולי למעט החלק השני של הכותרת.

http://israblog.nana10.co.il/tblogread.asp?blog=394281

עכשיו נקווה שיהיה לו את האומץ לומר את הדברים בטלוויזיה, ושלעורכים בערוץ 10 יהיה אומץ לתת לו לומר את הדברים בטלוויזיה בשעות נורמליות, ולא לתת את זמן המסך רק לעדת המעודדות.

אדם  בתאריך 12/29/2008 3:24:41 PM

למשה גולדבלט -

אני מבין מאיפה בא ההגיון שגורם לך לומר מה שאתה אומר.
כל מנהל היה מעדיף להתנהל ללא ועד עובדים מולו.

אבל הדמוקרטיה אינה כאן רק בשביל עתות שלום, היא כאן כדי לתת לעם להחליט, ודווקא ברגעים כאלה - ככל שזה מקשה על "ההנהלה" - מגיע לעם להחליט את החלטותיו.

הפתרון אינו השתקת ועד העובדים, הפתרון הוא הנהלה טובה יותר שיודעת להתמודד וללהטט עם תחרות, ועד עובדים, תקציב וקבוצת דירקטורים אינטרסנטיים, בלי שאף כדור ייפול לרצפה.

ועד שאין לנו הנהלה כזאת, ימשיכו ליפול קסאמים עם או בלי פעולה צבאית.

לקראת סיום אציין שככל שאני מקדיש לזה זמן אני חושב שהפעולה מוצדקת. אני רק לא סומך על המנהיגים שלנו לצאת משם מכו שצריך ובזמן או אפילו להשיג את המטרות.

האזרח דרור  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 4:23:47 PM

גם אני מתנגד לשלב קרקעי

http://cafe.themarker.com/view.php?t=805214

לאו דווקא מתוך אותה גישה של שוקי, אבל אני חושב שהנזק של כניסה קרקעית יעלה על תועלת אם יש כזו בכלל

מרמיט  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 5:30:15 PM

על העיוורון

שוקי, בניגוד לך אני התנגדתי לפעולות צה"ל באינתיפאדה השנייה (כמו גם בראשונה) מההתחלה.

עכשיו, בתקווה שביססתי את הקרדיט השמאלני שלי (אם זה לא מספיק, שאל את צ'יקי, אולי הוא זוכר אותי מרייב נגד הכיבוש), אני רוצה לבקש ממש ומשאר ידידיי ועמיתי המוערכים מהשמאל ההומניסטי, עם כל הכבוד, להוציא קצת את הראש מהפופיק ולהרחיב את הפרספקטיבה.

יש עוד ברירות חוץ מהדיכוטמיה הפשטנית והמיושנת "לדבר עם החמאס/להפציץ את החמאס". יש עוד אפיקים להוצאת המזרח התיכון חוץ מהידברות ישירה עם החמאס, ומן הסתם הם יהיו אפקטיביים יותר, ולו רק כי החמאס מבהיר מהרגע הראשון שפניו לא להידברות, ולא לרגיעה, אלא להסלמה.

תוציאו את הראש מבית-השחי של עזה. יש במזרח התיכון עוד גורמים חוץ מישראל, החמאס ואבו-מאזן. גורמים שלא הייתי מזלזל בכוחם. השכנים שלנו.
הם רוצים כאן שקט לא פחות מאתנו, ולו מסיבות פרקטיות של תיירות והשקעות. האינטרסים שלהם חופפים לשלנו במידה הרבה יותר גדולה משנהוג להזכיר בשיח הפוליטי האינפנטילי בישראל, משום מה. הגיע הזמן להחליף את הדיסקט של "הערבים" כמקשה אחת - בשמאל ובימין כאחד. כמו שזה נכון למפלגות הערביות, על אחת כמה וכמה למדינות הערביות.

לא מן הנמנע לתת לחמאס את המקל שהוא מתחנן לו, ובמקביל לקדם את הגזר באפיקים קשובים יותר, כמו היוזמה הסעודית ופסגת החירום של מדינות ערב. אם ההנהגה הישראלית חכמה, זה מה שהיא עושה (גיחי, אני יודע, ובכל זאת לבני היתה בקהיר לפני שבוע).
אם השמאל הישראלי חפץ חיים, ומחובר למציאות, הוא יקדם את הפיתרון הסינרגטי הזה כמצע *פוזיטיבי*, במקום לצעוק בעיוורון
פבלובי *נגד* כל פעולה, ולחזור על מנטרות של הידברות ישירה שהיו נכונות אולי לפני 20 שנה, אבל מאז אבד עליהן הכלח.

צר לי על הנימה, אתה יודע שזה לא אישי. אבל לפעמים אני לא יכול לשאת את השיח המכניסטי והמקובע הזה. המציאות משתנה, חלונות-הזדמנויות נפתחים ונסגרים. תזרמו :)

מרמיט  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 5:34:00 PM

אוף הגהה...

...אני רוצה לבקש *ממך* ומשאר ידידיי...

...להוצאת המזרח התיכון *מהבוץ* חוץ מ...

http://israblog.nana10.co.il/b....?blog=346488&blogcode=10346632

אמיתי סנדי  [אתר]  בתאריך 12/29/2008 6:38:29 PM

לאבי(ר)ם

אתה כותב: "כנראה הניחו שאחרי הרגיעה תהיה פעילות מסוימת שתביא, כפי שקרה בעבר לעליה בכמות הנפילות."

אבל זה בדיוק מה שקרה - צה"ל תקף והחמאס השיב ב-50 טילים ביום או יותר, וראה זה פלא - יותר אנשים מתו מקסאמים אחרי תקיפת צה"ל מאשר בכל חודשי הרגיעה גם יחד.

אז מה אתם אומרים, שווה את המחיר?

כי אם כן, אז אין בעיניכם שום ערך לחיי אדם בשדרות ועוטף עזה.

לא תל-אביבי  בתאריך 12/29/2008 7:57:45 PM

לאמיתי סנדי

מדוע שלא נאסור את הנהיגה בכבישי ישראל בין עשר בלילה לשש בבוקר? כך נמנע את מותם של יותר ממאה בני אדם בשנה, ואת פציעתם של יותר מאלף בני אדם בשנה.

אתה מתנגד? אז סימן שאין בעיניך שום ערך לחיי אדם בישראל.

שמרלינג  בתאריך 12/30/2008 1:02:57 AM

ללא נושא

בתור לא שמאלן, אהבתי מאוד את מה שמרמיט כתב. צודק לגמרי. בעיני כל הביטוי 'דיאלוג עם חמס' הוא שגוי מיסודו. יש עם מי לדבר על עתיד המזה"ת מבין מדינות ערב וסביר להניח שהוא מאחל לנו ניצחון מהיר ברצועה.

יוזמת הבלוגרים היא ממש, אבל ממש, טיפשית. כמה קוראים יש לכל הבלוגים האלה ביחד מבין אלו שאינם בלוגרים בעצמם? אני תמיד מזהה את אותם שמות בתגובות...
אין שום דבר מיוחס או מיוחד או בעל ערך סגולי במישהו שכותב בלוג, רק משום שהוא כותב בלוג. מדובר, על כן, ברשימה של כמה מחבריו של שוקי או מכריו שמסכימים איתו על משהו. ביג פאקינג דיל.

אני עצמי בעד גביית מחיר כבד בעזה והמשכה בפעולה צבאית שתמתן את ירי הקסאמים עד שנגיע למצב בו תהיה הפוגה משמעותית בירי טילים על אזרחים ישראלים. אין שום אנדיקציה רצינית לכך שמתוכננת פעולה גרנדיוזית יותר ואני מבין את זה גם מהסד"כ שעומד לפעול באיזור.

א  בתאריך 12/30/2008 2:00:08 AM

אתה מביא נתונים כוזבים

סקר דעת קהל שפורסם היום בטלויזיה מדבר על 88% תומכים במבצע, מקרב הציבור היהודי.

כך שבאינטרנט אתם אולי דומיננטיים מאוד, אבל אתם לא יותר ממיעוט זעום.

וטוב שכך.

עופר לנדא  [אתר]  בתאריך 12/30/2008 2:12:12 AM

גם אני נגד פעולה קרקעית

אבל רק מהסיבה שאני חושב שצריך להתמקד בירי ארטילרי מסיבי שימחק שכונה אחרי שכונה אחרי שכונה, כדי להבטיח שלא נשאר בית אחד שממנו אפשר לירות או שמאחוריו אפשר לתפוס מחסה.

וכמו שכבר ציינו פה לפני - זה שכמה בלוגרים מתנגדים למלחמה לא אמור להיות רלוונטי לשום דבר כי אותם בלוגרים הם מיעוט זניח באוכלוסיה. הסיבה היחידה שזה כן רלוונטי, וגם מאד בעייתי, נובעת מזה שרבים מאותם בלוגרים הם גם עיתונאים, והאג'נדה האישית שלהם משפיעה גם על "תפיסת ותפישת המציאות" שמדוברת לציבור.

אבים  [אתר]  בתאריך 12/30/2008 3:01:45 AM

לאמיתי

השם הוא אבים. לא אבירם.
"
כי אם כן, אז אין בעיניכם שום ערך לחיי אדם בשדרות ועוטף עזה. "
דוקא יש לי ערך. לחיי האדם פה. אני רוצה להזכיר לך שאני גר באופקים ולפני שעות אחדות נפלו כאן כמה טילים. אחד מהם פגע כמה רחובות ממני, בבית של ההורים של אשתי. הם כאן לידי בממ"ד. שאני אמסור ד"ש?
וכן, המחיר שווה אם כל המצב יהיה זמני.

אבים  [אתר]  בתאריך 12/30/2008 3:06:57 AM

ועוד משהו

התיק מילואים שלי מוכן.
אני בעד כניסה קרקעית על מנת לבסס שליטה בציר פילדלפי ועל מרחבי השיגור.
זה תפקידו של צבא, להגן על אזרחי המדינה, גם במחיר של חיי חיילים.

מתן  בתאריך 12/30/2008 10:19:04 AM

אבים

חבל, לדעתי, שאתה מתיימר לדבר בשם חיי יהודים (נגיד, למרות שהם ימותו יותר בגלל מה שאתה מציע משמתו לפני כל ההתפרעות הזאת) אבל לא סופר בכלל פלסטינים.
ובסך הכל, מה הפלסטינים בעזה אשמים שישראל גירשה אותם מכפריהם ועריהם במישור החוף ב-48' (יפו, יבנה אשקלון ועוד ועוד), דחקה אותם למחנות פליטים צפופים כשהם נתונים לחסדי הדיקטטורה המצרית, כבשה אותם והרגה בהם ב-56', ואז שוב ב67', ומאז חסמה כל יכולת להתפתחות כלכלית או פוליטית ברצועה (ובגדה) וניצלה אותם ככוח עבודה זול במשך 40 שנה, כשבדרך היא מבצעת בהם כמה וכמה פעמים חיסולים ממוקדים יותר או פחות (בדרך כלל פחות), ומחסלת או משפילה ומעקרת כל ניצוץ של מנהיגות אחראית ורצינית שם או בכל מקום פלסטיני אחר, בין השאר על ידי תמיכה בהקמתו והתבססותו של חמאס, ואז בורחת מעזה, יחד עם המתנחלים שלה, מפחד פיגועי ההתאבדות והנ"ט וירי הקסאם של חמאס (שאין שום סיבה לחשוב שלא נראה מהם בכמויות בימים הקרובים), בריחה שהביאה לכך שהחמאס נתפס בעזה כיחיד שיכול להתמודד עם התוקפנות והרצחנות הישראלית, ולכך שהחמאס השתלט על העיניינים ברצועה באופן מלא והקים שם דיקטטורה איסלמית, וממשיך מאז (חוץ מבתקופת הרגיעה, עד ההפרה הישראלית של 4.11)לירות רקטות פרימיטיביות על ישובים יהודיים עניים ומוזנחים בניסיון, עלוב וכושל ואכזרי בעצמו ככל שיהיה, לאלץ את ישראל להמשיך ולסגת ולהחזיר לפלסטינים של עזה, רובם ככולם פליטים מ-48', את אדמתם, את חייהם, את כבודם?

הצועד בנעליו  בתאריך 12/30/2008 11:28:08 AM

יאללה, הביתה

עמרי  בתאריך 12/30/2008 4:19:02 PM

הבלוגרים התל אביבים מתנגדים למלחמה!

איזו הפתעה מדהימה! מי היה מאמין! כל כך הרבה בלוגרים תלאביבים מתנגדים למלחמה שקורית...נו...שם...ליד באר שבע..וכל הערבים המסכנים האלה...כל כך עצוב!

אחד החתומים  בתאריך 12/30/2008 4:35:35 PM

אני ממש ממש

לא תל אביבי.

האזרח דרור  [אתר]  בתאריך 12/30/2008 5:13:31 PM

למרמיט

דברים מעניינים וגישה מעניינת

אי אפשר לבנות מחנה על בסיס מה לא אלא רק על בסיס מה כן

אני  בתאריך 12/31/2008 12:34:08 AM

אשמח להצטרך לרשימה

אשמח להצטרף לרשימת הבלוגים נגד המלחמה:
http://israblog.nana10.co.il/b....?blog=540471&blogcode=10357657

מקס וובר  בתאריך 12/31/2008 2:52:34 AM

אני דווקא חושב ש...

בלא כל קשר לתוצאה, המלחמה הזאת אדירה ונהדרת!
(ושמואל הוגו ברגמן מסכים איתי!)
http://cafe.themarker.com/view.php?t=808203

אוריאל  בתאריך 12/31/2008 4:22:43 AM

שלא בצדק, רק אנשי שמאל מתנגדים לבמצע

האמת היא שזה מעניין, שיוצא כאילו צרך להיות שמאלני כדי להתנגד למבצע הזה.

ההתנגדות למבצע הזה אמורה להיות בכלל לא כי אין הצדקה למבצע צבאי,כי יהרגו בו חיילים או בגלל שאין לו סיבה להצליח.

השאלה היא האם נכון לעשות מבצע צבאי בעזה עכשיו ומה מניע את האנשים שעומדים מאחרויו?

השאלה היא למה ברק-לבני-אולמרט לא יצאו למבצע הזה לפני שנה,חצי שנה או ארבעה חודשים למרות שצה"ל דרש לעשות את המבצע הזה כבר אז?!

השאלה היא למה אנשים בימין אומרים שלממשלת אולמרט אין מנדט לנהל מגעים עם סוריה אבל מהנהנים בחוסר הסכמה למבצע לכיבוש המנדטים של לבני וברק.

השאלה היא איך אנשים במדינה מספיק מטומטמים כדי לחשוב שציפי לבני או אהוד ברק יהיו מי שאומרים להגן עליהם בהנחה שישראל תכנס למלחמה.

השאלה היא איך ממשלה שנכשלה במילוי תפקידה במלחמת לבנון מנסה למכור לנו בזול מבצע אחר?

הייתי תומך במבצע נגד הטרור- מבצע ענייני, לא מתלהם, תחת סיפוק הגנה לתושבי הדרום.

אני לא תומך במבצע נגד ביבי- מבצע לא ענייני, מתלהם תחת הקרבת ילדים משדרות, נתיבות ואשדוד.

יובל אדם  [אתר]  בתאריך 12/31/2008 10:58:18 AM

מוזמן להוסיף לרשימה

http://soapbox.blogli.co.il/archives/198
http://soapbox.blogli.co.il/archives/200

כל הכבוד על הרשימה, ועל נקיטת העמדה. אני כן חושב שהבלוגיה חשובה, ושיש לה השפעה. וודאי שיש לנו יותר כוח ממה שהיה לפרט לפני שזה התחיל

עצוב לראות שדאגה לאזרחים וזוכויות אדם נשארה נחלת השמאל.

שי כהן  [אתר]  בתאריך 1/2/2009 11:28:56 AM

ללא נושא

רם   בתאריך 1/5/2009 3:14:41 AM

ל אמיתי סנדי

אנא ממך צפה בסרטון הנ"ל לפני שאתה ממהר לסנגר על החמאס....

http://www.youtube.com/watch?v=x2tntnbjxdU&feature=related

Lem  [אתר]  בתאריך 1/5/2009 4:48:42 AM

ממש עצוב לראות את זה

בטוחני שאף אחד מכם המתנגדים לא בילה יותר מדי בדרום המופצץ. מי שמתנסה בשגרה של הפצצות במשך שמונה שנים, כאשר ברוב השנים הללו מיגונים היו בגדר פנטזיה, מי שלא התעורר מקולות פגזים בשדות או יותר גרוע - איך הוא רואה את עצמו מוסמך לשפוט?

מה אתם רוצים שצה"ל יעשה? מערום נשקים ואיסוף אבנים לזרוק עליהם? ירי ראנדומלי לכיוון הרצועה?
תתעוררו מהחלום - כבר שנים אנחנו מגלים איפוק ומחפשים שקט. אם הילד לא לומד הילד יוענש.


תבכו על הילדים שלנו כמו שאתם בוכים על הילדים של אלו שמנסים להרוג אותנו

רונה  בתאריך 1/5/2009 2:34:25 PM

יש עוד הרבה הרבה יותר

בקפה דה מרקר - בלוגים נגד המלחמה. אתה מוזמן לדפדף שם שוב

חבר מצפון  [אתר]  בתאריך 1/6/2009 12:23:38 PM

נגד המלחמה לסיבות שונות

העניין שונה מכל הראיה שלכם
כאן מדובר בהשמדת עם שלם . ומה הסיבות להשמדה כולנו מסכימים כי הסיבה הינה פוליטית כל אחד מהאוהדים ברק אולמרט מחפשים להגביר את הכסאות בכנסת . ומי משלם המחיר הילדים הקטנים ואמהותיהם . כל העולם מדבר על השואה במלחמת העולם השנייה ועד היום לא נשכחה . והיום הצבא הישראילית מה עושה איזה שם יכולים לקרוא למה שקורה בעזה לא שואה?! אינה השמדת עם! מה מחכים עוד נהרגו מעל 600 עד כתיבת השורות האלו אחרי שאסיים התגובה יהיו יותר למה מחכים דייייי להרג דיי לרצח . ישראל תטבע בדם הילדים ודמעות האמהות . אני מבקש ממכם דבר ארחד אני מתחנן ממש מתחנן תתיחו לעם הפלסטיני כאילו הם חתולים כלבים תתיחסו אליהם כאילו הם לא בני אדם
תרחמו על החיות על החתולים תרחמו על הכלבים ,אני בטוח שכולכם תגידי ואווווו אם תראו בנאדם שוחט כלב או חתול תצעקו עליו כולכם תבכו על חתול אם דרסתם אותו בטעות . מה קרה לעם הזה
מה קרה לעולםםםםםםםםםםםםםםםםם
תתבישו מעצמכם תתבישו מאלוהים אם בכלל יש תתבישו ממה שאתם מאמינים
על קסאם נופל העולם כולו הופך על רגליו אם נפגל בגן ללא ילדים כולם אומרים איזה טרירוסטים הפלסטיניים אבל אם נופל בבית ויש בו 13 ילדים ואבא ןאמא אומרים סליחה בטעות או יגדו הבית הזה היה בו טרירוסט. אם נופל במסגד אומרים המסגד חמוש ואתמול פרס ראש המדינה אומר מתחת לבית חולים יש בונקרים , מה זה אומר שמחר תוקפים בית החולים כי כבר יש סיבה לזה מתחתיו יש בונקר שזהאר והניה יושבים שם
איזה בושה וח'רבה
נמאס לי לא ממשיך חהגיס
תחשבו קצת

אורי  [אתר]  בתאריך 1/10/2009 12:25:18 AM

גם אני נגד הבעד

או בעד הנגד

אריג' ח'לאילה  בתאריך 1/11/2009 3:46:28 PM

גם אני נגד המלחמה

תפסיקו מיד את הפעולה בעזה, ודי לקסאמים וגראדים על יישובי הדרום, תנו לנו לחיות בשלום אחד ליד השני, שכנים טובים תכלס אנחנו בני אדם אנחנו לא בג'ונגל החזק אוכל את החלש, כן הרוב נגד המלחמה, כל אדם הוגן והגיוני הוא כן בטח נגד המלחמה המפגרת הזו, הרסתם לנו את החיים בגלל כמה מנדטים "אולמרת לבני וברק מלחמה היא לא משחק" אתם לא תנצחו בבחירות על חשבון דמם של האזרחים החפים מפשע, תאמינו לי רק חד"ש יכולה לייצג את הקול של האנושיות בכנסת, אני אישית מצביעה חד"ש ורק חד"ש

אריג' ח'לאילה  בתאריך 1/11/2009 3:58:26 PM

לחבר מהצפון

כל הכבוד על האומץ, אני מסכימה איתך ב 100 %, אם היה כלב או חתול היו מרחמים עליו יותר מהאנשים בפלסטין, אתה יודע למה? כי מאז שהיו קטנים הכניסו להם בראש שהפלסטינאים והערבים הם האויב הגדול שלהם, שצריך לחסל אותם לפני שיהרגו אותו, אני מבינה אותך ואני יודעת על מה אני מדברת, לא מעט פעמים הייתי שומעת שיחות להורים וילדיהם בתחנות האוטובוס ובמיוחד בבאר שבע, הלב שלי נקרע, מה פתאום? אתה מלמד את הבן שלך לשנוא בגיל כזה, הילד הזה תמים תן לו לגלות מי החבר ומי האויב לבד ללא שום קשר לגזע דת לאום או מין, תנו לילדים שלכם להחליט כשיגדלו מה הם רוצים, אל תגדלו דור שקיים וחי בכדי לשנוא את השכן שלו, גם התגובה מכוונת לערבים שמגדלים את ילדיהם על שנאת השכן היהודי שלו, די לשפיכת הדמים בעזה, תנו לעם הפלסטינאי לחיות על הארץ שלו, תנו לצדק לנצח, תתביישו לכם מי חושבים את עצמכם כל פעם שאתם הורגים בן אדם תזכרו מה הטלר עשה לסביכם, (התגובה בטח מכוונת לכל מי שנתן לעצמו את האישור לרצוח בקור לב אנשים חפים מפשע, ומסכימים עם המלחמה ותומכים בה, ושונאים אותי ואת העם שלי(

חבר מצפון  בתאריך 1/13/2009 12:09:20 PM

לאריג' ולמבינים עניין

קודם כל אני מתנצל על הכתב שלי בתגובה שעברה,היו הרבה טעויות בכתיבה ואני לא לבד אשם בזה אלא הטבח שהצבא מבצעת ברצועה גרמה לי להיות עוור ומנעה ממני לראות האותיות במקלדת ,ממכם הסליחה
חברה אני לא מהסתם חבר פעיל במפלגה הקומנסטית ולא מהסתם מאמין בדברי לינין ומארקס אנחנו במיוחד בסניף כפר יאסיף לא רק מעניין אןתנו כמה מנדטים יהיה לנו בכנסת או כמה חברי מועצה ייצגו אותנו ואני בטוח גם יש הרבה כמו הסניף שלנו ,וגם לא מעניין אותנו אם יהיו כל החברים הקומנסטים יהיו דוב חנין או כולם יהיו מוחמד ברכה , מה שכן מעניין אותנו זה מי יכול להגן על הערבים והיהודים כאחד מי שיכול לעמוד ויצעק בפני הימין הפאשזים מעניין אותנט מי ימנע ההרג והרצח מעניין אותנו מי באמת יביא השלום והשווין לכל הישראלים והפלסטינים כאחד מעניין אותנו מי ידאג לילדי שני העמים מי ידאג לנכים מי ידאג לשים ואלימות נגד הנשים והילדים מי ידאג לפועל הפושט מי ידאג לזקנים ועוד הרבה דברים ..
לא הביאתי הדברים האלו מהסתם כי מאמין שהמלחמה הזו היתה לה מטרה אחת והיא הבחירות כולנו יודעים שלפני המלחמה הסקרים היא כדלקמן : עבודה 7 קדימה 21 ליקוד 35 היום אחרי 17 ימי טבח ושואה העבודה עלתה 10 מנדטים וקדימה עלה ב-5 מנדטים והליקוד ירד טיפה . האם המסקנות שהסקתי קודם וראיתי אותם קודם ולא רק אני אלא השמאל האמיתי כולו ראה וידע את זה האם לא נכוניחם ? אני אשאל אותכם שאלה אחת : למה ברק וליבני מעוניינים כרגע להפסיק המלחמה ואולמרט מסרב? חושבים כי אולמרט ישיג המטרות הכזובות שהוא חולם להשיגם וזה חיסול חמאס ? או היום החליף את המטרה להפחית מקוח חמאס ? האם זה הגיוני ? האם מטרתו להשמדת חזבאלה בלבנון הצליחה ? אתם יודעים שהיום חזבאללה יותר חזק מלפני ? האם דרך השמדת עם יביא אהבה ואושר לנו ולכם? או שלום והסרת המצור יותר טוב לכולנו ? האם בנאדם רעב וחסר בית יכול לסלוח לעם הישראלי ? הרבה והמון שאלות עליכם לשאול עצמכם .
חברה עליכם לצעוק בפני ממשלת רוצחי ילדים ולבקש מהם להפסיק האש כי מחר לא יהיה לכם מקום לצאת מכאן ,אתם רואים כל העולם נגדכם אני לא רוצה לגיד לכם מטעם רחמנות ואנושות כי זה לא יעזור כי אמרתי קודם אם היו הפלסטינים חתולים וכלבים לא הייתם שוחטים אותם בצורה כזו . כל מה שאני יכול לגיד שהצדק בטוח יבוא ודלתות בתי המשפט הבנלאומיים לא יסגרו בפני הצדק יבוא עכשיו או מאוחר העיקר יבוא . וזאת ההזדמנות לכל העם להפיל ממשלת הימין הפאשסטי ולהצביע לחד"ש כי זה השמאל האמיתי ושיתוף הפעולה הערבית היהודית הנכונה והאמיתית למען שלום והשוויון
דיי להרג דיי לרצל דיי לטבח דיי לשואה

יגאל  בתאריך 1/16/2009 11:51:44 PM

העקרון צודק, הביצוע כושל

צה"ל איבד את הרסן
פצצות זרחן (עוד יבואו על זה הרשעות בהאג)
על ירי מרובים לא מחזירים בפצצות של טון

מספר הילדים ההרוגים לא מתקבל על הדעת
החמאס גמור צריך לצאת משם ומהר ולהכניס את כל העזרה שאפשר

למפלגה  בתאריך 2/17/2009 3:48:36 PM

אז אתם פציפיסטים?

אתם ידועים בשנאתכם למלחמה, או לפעולה צבאית כלשהי, אז אולי אתם בעצם פציפיסטים?

למפלגה  בתאריך 2/17/2009 3:51:09 PM

אז איך אתם מציעים לעצור

את ההפגזה הכבדה היומיומית שנורת מיכיוון עזה?
אם לא בכוח אז איך? עוד הסכם? זה יעזור כמו מקודם?

 
    

שם:

    

דואר:

    

אתר:

    

כותרת:


בעקבות ריבוי ספאמרים, נאלצנו להוסיף מנגנון שימנע מרובוטים להפציץ את המערכת בתגובות פיקטיביות. אנא העתיקו את הקוד שבתמונה, לתיבת הטקסט שמתחתיה.

קוד הפעלה:

    

העתיקו את הקוד:

מערכת התגובות נועדה לאפשר דיונים, והשימוש בה כפוף לדין הישראלי. אז אנא שמרו את תגובותיכם ענייניות ומתחשבות בקוראים האחרים, וזכרו שאתם הנושאים באחריות לתגובות שתפרסמו במסגרת באתר זה (כבכל מקום אחר). אין אפשרות להבטיח שהתגובות שתפרסמו ישמרו באתר זה, אז אנא גבו את תגובתכם בהעתק לפני שיגורה (במידה שאתם מעוניינים לשמור אצלכם העתק). וכן, הודעות שלדעתנו פוגעות או לא מתאימות בכל צורה שהיא, בהחלט עשויות להימחק... זכויות היוצרים בתגובות שיתפרסמו במסגרת אתר זה, שמורות לכותביהן. ברוכים הבאים.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.