6 סודות של קופירייטרים לכתיבה שיווקית שמביאה המרות

כתיבה שיווקית היא אחד מהכלים המרכזיים בתחום השיווק והפרסום. מכיון ובעידן שלנו, רוב העסקים משקיעים תקציב לא מבוטל בפרסום ושיווק באינטרנט בין אם זה דרך ניהול שוטף של אתר תדמית או חנות דיגיטלית ובין אם על ידי פעילות ברשתות החברתיות, כתיבה שיווקית מקצועית היא הדרך הטובה ביותר לגעת בלקוחות שלנו.

בלוג שיווק דיגיטלי

איפה אנחנו רואים כתיבה שיווקית?

למעשה אנו נתקלים בכתיבה שיווקית בכל מקום כמעט. זה מתחיל בסמרטפון שלנו בזמן גלישה ברשתות החברתיות השונות כשאנו קוראים פוסט או מובלים לעמוד נחיתה, דרך גלישה וחיפוש מידע בגוגל כשאנו לוחצים על אתר מסוים ומגיעים ישירות לעמוד הבית של אותו אתר ועד שיטוט ברחוב תוך היתקלות בפרסומות, שלטי חוצות, ג‘ינגלים ברדיו או פרסומת בטלוויזיה. למעשה, בכל מקום יש כתיבה שיווקית.

6 כללים שאתם חייבים להכיר על כתיבה שיווקית לאינטרנט

  1. התעסקו בלקוח ולא בכם או בעסק עצמו – כשאנחנו עוסקים בכתיבה שיווקית ורוצים לחשוף, לפרסם או לקדם מוצר או שירות כלשהוא עלינו לחשוב קודם כל על הלקוח. הלקוח רוצה להרגיש שמבינים אותו, שמזדהים איתו וזה בעצם המפתח להצלחה בכתיבה שיווקית. גם אם שם העסק יופיע במודעה, אנחנו נתעסק בתוכן בהקשר של קהל היעד. זה לא מעניין אף אחד כמה אנחנו מקצועיים, מעניינים, אדיבים או אמינים. בכתיבה לשיווק באינטרנט אנחנו מתעסקים בצורך של הלקוח, של הצופה, של הקורא או של הגולש. זה גם הזמן לבצע מחקר קטן ולהכיר את השוק אליו אנו פונים. מה הוא אוהב, מה הוא שונא, מה הוא מעדיף, איך הוא אוהב שפונים אליו, מה נוגע בו וכדומה.
  2. עוסקת ברגשות – כתיבה שיווקית עוסקת ברגשות. אנחנו רוצים להפעיל או להעיר אצל הלקוח שלנו רגש כדי שהוא בכלל ימשיך להתעניין במה שכתוב. זה יכול רגש שלילי כמו עצב או כעס וזה יכול להיות רגש חיובי כמו שמחה או התרגשות. הדגש הוא על הפעלת רגשות תוך כדי כתיבה. כלומר שהקורא קורא את התוכן הוא צריך להרגיש משהו.
  3. הרבה תועלות ומעט מאוד מאפיינים – בשונה מכתיבה אינפורמטיבית, כתיבה שיווקית עוסקת במה ייצא ללקוח אם הוא יקנה את השירות או המוצר שלנו. לעומת זאת, מאפיינים עוסקים במוצר עצמו ולכן זה הרבה פחות רלוונטי.
  4. סקרנות – כתיבה שיווקית חייבת לסקרן את הלקוח. אנחנו רוצים ליצור אפקט של אני חייב לדעת מה זה. כאשר אתם כותבים מסר שיווקי כזה או אחר אתם צריכים לחשוב על כך שיש לכם מטרה אחת והיא לסקרן, ליצור עניין, לרתק את הלקוח שלכם לגבי המוצר או השירות שאתם מציעים לו. יש המון דרכים יצירתיות ומקוריות ליצור ולעודד סקרנות אצל הלקוחות שלכם. זה יכול להיות דרך סיפור, דרך פעולה מסוימת שהלקוח חייב לעשות כדי לקבל מידע ועוד. לא משנה מה הדרך מה שחשוב הוא שהיא תיצור סקרנות גבוהה.
  5. כתיבה שיווקית מציירת תמונה ברורה – כשהלקוח או קהל היעד שלכם קורא את מה שכתבתם או מה שמישהו כתב עבורכם הוא חייב להגיד – וואו, זה בדיוק מה שאני צריך או וואו זה בדיוק מה שהיה חסר לי. השלב הזה הוא זה שגורם ללקוח להתעניין במוצר ולעבור לשלב הבא. הלקוח צריך להרגיש שחשבתם עליו, הוא צריך להרגיש שהמוצר או השירות שלכם מיועד עבורו.
  6. תחושת הזדהות – כתיבה שיווקית לאינטרנט אמורה לעורר אצל הלקוח תחושה של הזדהות. כשאתם גורמים ללקוח לחשוב או אפילו להגיד משפטים כמו ”גם לי זה קרה“, ”גם אני מכיר את זה“, אתם גורמים ליצירת תחושת הזדהות שהיא סופר קריטית בכתיבה שיווקית. ככה הלקוח מרגיש שאתם מבינים אותו ושאתם יודעים מה הפתרון הכי טוב עבורו.
 

כתיבה שיווקית יתרונות מול חסרונות

בעלי עסקים רבים מתלבטים מה הדרך הנכונה להציג את השירותים והמוצרים השונים שהם מציעים לקהל הלקוחות שלהם. אז נכון, יש לא מעט דרכים לעשות את זה בעיקר בעידן של ריבוי ערוצים דיגיטליים.

אפשר לשווק באמצעות ניוזלטרים, באמצעות פוסטים בפייסבוק, סרטונים ביוטיוב, כתיבת תוכן שיווקים ומאמרים ואפילו כתבת פרסומת במגזין אינטרנטי נחשק. לא משנה מה הדרך שתבחרו, כמובן שהיא חייבת להיות רלוונטית לתחום שבו העסק שלכם עוסק.
ראו גם: קידום ממומן ביוטיוב שעובד!

לכתיבה שיווקית לאינטרנט יש יתרון חשוב וסופר בולט והוא העובדה שכתיבה כזו פונה באופן מדויק לקהלי היעד שלנו. היא עוסק בלקוח ולכן היא רלוונטית לסוג מסוים של אנשים. היא מייצרת עניין, באז, שיח וזה גם הכוח שלה.

כתיבה שיווקית מעניקה ערך מוסף לקורא ולכן היא גם ברוב המקרים פוגעת וקולעת למטרה, זאת בהנחה שהיא נעשית על פי כל כללי הכתיבה השיווקית.

 

החיסרון אולי היחיד שבכתיבה שיווקית קיים בקושי, שכן לא פשוט לבחור את המילים ולחבר ביניהן בצורה הנכונה והטובה ביותר שתתאים לאדם שקורא אותו. כדי לכתוב שיווקי צריך לשלב בין ידע מקצועי, יצירתיות ולהתאים באופן הכי מדויק שאפשר את התוכן לקורא. לרוב, לא נדע איך לנסח את התוכן באופן שיווקי ולכן נצטרך להיעזר באיש מקצוע כמו כותב תוכן מקצועי, חברה העוסקת בכתיבת תוכן שיווקי או אפילו קופירייטר.

כתיבה שיווקית – כמה זה עולה?

ובכן נהוג לתמחר כתיבה שיווקית על פי הסוג והמאפיינים שלה. הנה מחירון לכתיבה שיווקית שיכול לסייע לכם להבין איך זה עובד מבחינת העלויות.

המחיר לכתיבה שיווקית נגזר בחלק גדול מכמות המסרים השיווקיים שאנו מעבירים בעמוד. יש הבדל גדול בין מאמר שיווקי שנועד לקדם אתר ובמקביל להניע לפעולה לבין תוכן שיווקי סופר ממוקד. ניוזלטר למשל אמור לשלב בין כתיבה אינפורמטיבית חדשותית לתוכן שיווקי מהפנט. לעומת זאת, כתיבה של דף נחיתה משלבת בין מסרים שיווקיים רלונטיים לגרפיקה יצירתית. לכל תוכן שיווקי יש את המאפיינים שלו ועל פיהם נקבע גם המחיר.

כתיבה שיווקית לאינטרנט – לבד או בעזרת מומחים?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והיא תלויה במגוון של גורמים כמו למשל התקציב העומד ברשותכם, עד כמה אתם יודעים לנסח ולהביע את עצמכם ועד כמה יש לכם את היכולת לכתוב שיווקי וקולע למטרות של המוצר או השירות שאתם מספקים.

לוגו

קבוצת ירדן דיגיטל – המומחים שלנו לתוכן שיווקי

חברת ירדן דיגיטל היא בין החברות המובילות בישראל בפרסום, קידום ושיווק דיגיטלי. אנו פועלים בכל ערוצי המדיה הרלוונטיים במטרה להעניק מטריית שירותים רחבה בהתאמה אישית לכל לקוח. בניה וקידום אתרים, קידום אורגני וממומן, קידום ברשתות החברתיות לרבות אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.

אנו מבינים את החשיבות הרבה שבכתיבה שיווקית ומעניקים לקהל לקוחותנו שירותי כתיבה שיווקית לאינטרנט ובניית קישורים חיצוניים.

לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר- צרו איתנו קשר ונשמח להעניק לכם מענה לכל שאלה או בקשה ולבנות עבורכם תכנית קידום, שיווק ופרסום אסטרטגית בהתאמה אישית.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו Scroll Up