פרסום ושיווק באינטרנט – המדריך המקיף ביותר בשנת 2020

בשנת 1998 החלה גוגל את פעילותה כמנוע חיפוש. ככל שעברו השנים האלגוריתם של מנוע החיפוש השתכלל, האינטרנט הפך לנגיש יותר והפרסום בו השתנה ללא הכר. פרסום ושיווק באינטרנט של שנת 2020 לא דומה בכלל למה שהיה לפני עשרים שנה ולמעשה גם לא למה שהיה לפני חמש שנים בלבד. מה זה אומר מבחינתנו כמפרסמים? נענה על כך בכתבה.

הטכנולוגיה כבר כאן. מדי פעם אנחנו עוד יכולים להיות מופתעים מפיצ'רים חדשים, אך בסך הכל כבר עומד לרשותנו מנוע חיפוש משוכלל, מגוון אין סופי של אתרים, רשתות חברתיות שונות ואפשרות לבצע חיפושים בכתב או בעל פה. בתור מקדמים ובעלי עסקים שרוצים להצליח לבלוט מעל כולם ולמשוך אלינו עוד לקוחות, אנחנו חייבים להיות עם אצבע על הדופק, להבין את השינויים ומה עלינו לעשות כדי להצליח במשימה שלנו.

נכסים דיגיטלים

שנת 2020 היא שנת חוויית המשתמש

מזה מספר שנים שגוגל שמה דגש על חוויית המשתמש ובשנת 2020 זה ברור יותר מאי פעם. כדי להצליח לעשות פרסום ושיווק באינטרנט הדבר הראשון שאנחנו צריכים להבין הוא מה זה חוויית המשתמש. בצורה פשוטה, הכוונה היא לנוחות של הגולשים כשהם מגיעים לאתר שלנו. המטרה שלנו היא לבנות אתר שהגולשים יישארו בו, שיקראו מה שכתבתו, שיתעניינו מספיק כדי להשאיר פרטים.

מנוע החיפוש יודע מה קורה באתר שלנו והוא מדרג אותנו בהתאם. אם הגולשים נכנסו ויצאו מיד, האלגוריתם יזהה זאת ויתכן שהוא יקבע כי האתר אינו רלוונטי לחיפושים או שהוא לא מתאים למשתמשים. אם האתר לא מתאים לגלישה בסלולר, אשר מהווה מעל למחצית מהחיפושים והגלישה ברשת, גם אז גוגל יזהה זאת וייטה להעדיף את האתרים שכן מתאימים לגלישה סלולרית.

חוויית המשתמש אומרת גם שהגלישה באתר צריכה להיות נעימה ונוחה. עדיף לשמור על עיצוב ברור (יש שיאמרו נקי אך יש לכך פרשנויות שונות) ולתכנן מראש כיצד הגולש ישתמש באתר. אנחנו צריכים לחשוב היכן נכון להציב את הכפתורים, מה הכי נכון לכתוב בתפריט וכיצד לשים את הקישורים. ככל שהגולש יבין טוב יותר מה הוא צריך לעשות עכשיו, כך החוויה שלו תהיה נעימה יותר.
ראו גם: בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

אתר מאובטח נתפס טוב יותר

אי אפשר לדעת כיצד בדיוק עובד האלגוריתם של מנוע החיפוש אך אתרים מאובטחים פשוט מצליחים להתקדם טוב ומהר יותר לעומת אלו שלא. פרסום ושיווק באינטרנט הוא לא רק הפעולות שאנחנו עושים מרגע שיש לנו אתר אלא גם פעולות ההכנה של האתר. לכן, מעבר לכך שחשוב שהאתר יהיה מאובטח, הוא צריך גם להיות נגיש לגוגל ועם זמני טעינה טובים.

בכל פעולה שאנחנו עושים אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה הגולש ירגיש. כלומר, לשים את עצמנו בצד השני (הנטייה שלנו היא להתאהב באתר, בתכנים ואפילו בדף העסקי ולכן חשוב שנסתכל גם על הצד השני). אם האתר שלנו לא עולה ולוקח לתמונות זמן רב להיטען, התחושה של הגולש תהיה אי נוחות והסיכוי לכך שהוא יעזוב את האתר גבוהה. 

אנחנו צריכים לדאוג לאתר מאובטח, שעולה במהירות וחשוב שספק האחסון שלנו ידאג לתשתית מעולה. עוד על הספק אפשר לקרוא בכתבה כאן: אחסון אתרים מומלץ – 5 טיפים בחירת חברת האחסון.

איחוד כוחות וניצול משאבי האינטרנט

פרסום ושיווק באינטרנט מתכוון לשימוש בפלטפורמות שונות ואמצעים מגוונים. אנחנו יכולים לקדם אתר בגוגל, להשתמש במערכת הפרסום הממומן של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב ויכולים להקים דף עסקי מושך. כל אחת מהפעולות יכולה לעמוד בפני עצמה ונכון לא פחות לאחד כוחות.

בשנת 2020 נוכחות במקום אחד לא תמיד מספיקה. כלומר, אנחנו צריכים לחשוב איך לתפוס את הגולשים במקום שהם נמצאים בו. אם הגולשים שלנו נמצאים בפייסבוק, ראוי שתהיה לנו נוכחות שם. אם הם מחפשים מידע ביוטיוב כדאי שנבחן אם אנחנו יכולים לצלם סרטונים וכמובן לצד כל אלה ניתן לקדם את האתר. 

בנוסף לפלטפורמות השונות, אנחנו יכולים לפרסם בתשלום לצד שיווק שלא בתשלום. לשלב בין פעולות טבעיות ואורגניות לבין קידום ממומן. לכל פעולה יש יתרונות וחסרונות וכל אחת צריכה להתבצע באופן שונה. הפרסום הממומן מטבעו יהיה ממוקד יותר למטרה מסוימת (למשל מכירת מוצר) ולעומתו הקידום האורגני יהיה בדרך כלל רחב יותר. כך או אחרת, שימוש במספר אמצעים בו זמנית יכול להוביל את העסק למעלה ובמהירות.

הכרות אישית

אם בעבר אנשים הקימו אתרי אינטרנט בשאיפה להיות אנונימיים ולהרוויח כסף בלי שיצטרכו להיות ב"פרונט", היום זה הרבה יותר מורכב. הכלל אומר כי "אנשים קונים מאנשים" ועכשיו זה מורגש גם באינטרנט. אחת המשימות של העסק שמפרסם ומשווק באינטרנט היא להצליח לעבור את המשוכה של הריחוק שנובע ממנו. 

מודל "להכיר, לחבב, לסמוך" מדבר על זה ובנקודות קצרות הוא אומר שכדי שתתבצע עסקה עלינו להכיר את העסק או האדם, לחבב אותו מספיק ולסמוך עליו לפני שנסכים לקנות ממנו. אנחנו לא נשלם כסף לאנשים שאנחנו לא סומכים עליהם. אם הדבר נכון לאנשים, בוודאי שהוא נכון לאתרים ולדפים עסקיים.

כל מי שרוצה להביא לקוחות מהאינטרנט דרך שיווק דיגיטלי ופרסום צריך לחשוב על ההכרות האישית. זה לא הזמן להתחבא מאחורי תמונות גנריות אלא להפך, לשים תמונות אישיות, לכתוב על העסק, בעליו ואם יש אז גם צוות ולתת תחושה אישית ככל הניתן. הדבר נכון לאתרים ונכון לא פחות ברשתות החברתיות. גם אנשים שרוצים לפרסם בפייסבוק בתשלום, צריכים לשים את עצמם בקדמת הבמה ולאפשר לאנשים להכיר אותם באמת.

חלק חשוב בכל הנוגע להכרות הוא המסרים שאנחנו מעבירים הלאה. אם אנחנו כותבים בסגנונות שונים בכל פלטפורמה וחושבים על מה הלקוחות רוצים לקרוא ולשמוע, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם מסרים מבלבלים, לא אחידים ועלולים להיתפס כלא אמינים. כדי ליצור אמינות, עלינו לתת לגולשים להכיר אותנו או את העסק ולשמור על שפה אחידה בפלטפורמות השונות.

שינויים בעולם התוכן

פרסום ושיווק באינטרנט דורש יצירת תוכן. זה לא משנה אם בחרנו לקדם את האתר בגוגל, להתקדם בפייסבוק או לערוך סרטונים, אנחנו צריכים ליצור תוכן. אבל, אם בעבר היה אפשר להסתפק בהמון תכנים קצרים, אם מילות מפתח מרובות, זה כבר לא מספיק. בשנים האחרונות התכנים הפכו להיות ארוכים יותר, מעניינים יותר ומיוחדים יותר.

ישנה חשיבות לכמות התוכן אך לא פחות חשיבות לאיכות שלו. אלו מאיתנו שרוצים להביא יותר לקוחות צריכים להבין מה הם מחפשים. התוכן הוא ההזדמנות שלנו לספר לקהל שלנו על מה שאנחנו יודעים ואיך אנחנו יכולים לעזור להם. זה לא אומר לכתוב על עצמנו אלא לענות על שאלות נפוצות, לכתוב מדריכים (כמו: מדריך יצירת משפך שיווקי שמופיע כאן באתר).

בניית אתר

ככל שניתן לגולשים יותר ידע מעשי ויותר מענה על התשובות, כך הם ייטו לפנות אלינו. אנחנו יכולים לכתוב בעצמנו ויכולים לפנות למומחי תוכן וחברות דיגיטל שיספקו עבורנו את התכנים כך שיתאימו בדיוק לאופי ולשפה שלנו. עלינו לזכור כי לא מספיק לכתוב תוכן אלא יש לכתוב תוכן שיהיה מקורי, מעניין ושהגולשים יבינו מהם שאנחנו מומחים בתחום.

פרסום ושיווק באינטרנט על ידי יצירת אוטוריטה

בסופו של דבר, אנשים רוצים לפנות לבעלי מקצוע אשר מומחים בתחומם. ישנן דרכים שונות להפוך לאוטוריטה בתחום כשאחד מהם הוא כתיבת תוכן מהסעיף לפני, אך זו רק נקודה אחת. בין אם אנחנו מפרסמים ביוטיוב, בפייסבוק ובין אם בגוגל, אנחנו צריכים להפוך את עצמנו לאוטוריטה ולגרום לאנשים להגיע אלינו גם דרך הפניות. 

ככל שיותר גורמים יצביעו עלינו כך הסיכוי שניתפס כאוטוריטה עולה. אם קיבלנו המלצה מאתר מפורסם, בלוגר ואפילו הופענו בקבוצת פייסבוק בפוסט אורח, כך אנשים יתפסו אותנו כמומחים בתחום שלנו. בתוך כך נכנס גם חשיבות הקישורים כאשר בעיקר גוגל רוצה לראות שישנם אתרים (ועדיף איכותיים ככל שניתן) מצביעים עלינו כבעלי סמכה.

יצירת אוטוריטה היא נושא רחב וחשוב ואנחנו צריכים לחשוב עליה גם כשאנחנו משקיעים בפרום אורגני וגם בפרסום ממומן. בכלל, ככל שנקפיד לשלב כוחות, להראות נוכחות בפלטפורמות שונות וככל שנעשה זאת עם חשיבה מקדימה על הפעולות שלנו, כך הסיכוי שנגיע לתוצאות שאנו רוצים להגיע אליהן יעלה.

חברת ירדן דיגיטל מתמחה בפרסום ושיווק בפלטפורמות השונות. תחת קורת גג אחת אנחנו נותנים מענה לכל הצרכים בעולם הדיגיטלי. אנו מזמינים אותך ליצור קשר, לספר לנו על העסק שלנו ולגלות כיצד נוכל לקדם אותך בשנת 2020 ובשנים הבאות.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו Scroll Up