כל מה שצריך לדעת על קידום בדיגיטל

אחד הנדבכים החשובים ביותר כיום בחייו של כל עסק הוא השיווק, היות והשיווק הוא הלב הפועם של העסק שמכניס לנו מכירות, מכניס לנו לידים, מגדיל את המאגר הלקוחות שלנו ובסופו של דבר שומר על העסק מונע ואף מגדיל אותו. 

בעשור האחרון השיווק שינה את פניו כמעט לגמרי וכל מה שהתרגלנו עד אז בהיבט השיווק השתנה כמעט, בעיקר תודות להתפתחות הדיגיטל והמעבר של המשתמשים לרשת האינטרנט. כיום האינטרנט זמין מתמיד לכולנו כאשר אם אנחנו לא ליד המחשב אז יש לידנו את האייפד ואם אנחנו מחוץ לבית אז יש לנו את הסמארט פון כך שגוגל תמיד נמצא במרחק של לחיצת כפתור. כתוצאה מכך גם אסטרטגיית השיווק של עסקים רבים השתנתה מקצה לקצה ועברה כמעט כולה לתחום של שיווק וקידום דיגיטלי.

משרד פרסום דיגיטלי

מה זה בכלל קידום דיגיטלי

אנשים רבים שואלים אותנו מהו למעשה אותו קידום דיגיטלי שכולם מדברים עליו שהעסק שלנו חייב אותו למעשה? אז קידום דיגיטלי הוא למעשה כל פעולות השיווק שנמצאות בפלטפורמה הדיגיטלית והוא כולל מגוון רב של שיטות כמו למשל הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלנו או כמו שנהוג לקרוא לו בקיצור SEO, קידום ממומן הכולל פרסומות בגוגל, פייסבוק, יוטיוב וכדומה, קידום ברשתות החברתיות, פרסומות, עמודי נחיתה ועוד מגוון רב של קמפיינים בדיגיטל שנכללים תחת הכותרת קידום דיגיטלי או קידום בדיגיטל. 

מה אנו צריכים לעשות בשביל למען הקידום הדיגיטלי של העסק שלנו?

על מנת לקדם את העסק שלנו בדיגיטל אנחנו קודם כל חייבים אתר אינטרנט היות ובעזרתו אנו נוכל להראות נוכחות באינטרנט. כיום גוגל שולטים בכ-95 אחוזים מנפח כלל החיפושים באינטרנט וכאשר אין לנו אתר שניתן למצוא כאשר מחפשים מילות מפתח הקשורות לעסק שלנו, זה כאילו אנחנו כלל לא קיימים. 

אחרי שהתחלנו להראות נוכחות באינטרנט בעזרת האתר החדש שלנו חשוב מאוד להתחיל לקדם אותו קידום אורגני על מנת שהוא יופיע בתוצאות החיפוש בעמודים הראשונים ולא ייבלע בעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש הרלוונטיות עבור העסק שלנו. הרוב המוחלט של המשתמשים שמחפשים בגוגל לא עוברים את העמוד השני ולכן קריטי מאוד להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות אבל חשוב גם להבין שזה תהליך שלוקח הרבה זמן ולא מושג על ידי אף מקדם תוך מספר חודשים ולעתים בתחומים עם תחרות רבה למקדמים רבים יהיה גם קשה מאוד להגיע לעמוד הראשון אך זה כמובן תלוי בתקציב הקידום שלכם וברמת המקצועיות של חברת הקידום בה תבחרו. 

קידום דיגיטל בעזרת PPC

דרך נוספת לקידום האתר שלכם היא בעזרת קידום ממומן או מה שנקרא גם PPC. אם למשל אם אתם יודעים שבתקופת הקיץ העסק שלכם מקבל יותר פניות שווה לשקול לעלות קמפיין קידום דיגיטלי ממומן שבאמצעותו תזכו ליותר חשיפה בעונה זו. ניתן באמצעות קמפיין של קידום ממומן לשתול מודעה בגוגל שכאשר מחפשים את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלנו אנחנו נופיע בין התוצאות הראשונות גם אם בקידום האורגני התוצאה הזו מופיעה רק בעמוד השני או השלישי. בגוגל יש את האופציה להופיע ראשונים תמורת סכום כסף עבור כל חשיפה או עבור כל קליק שמוביל אל האתר שלכם. כך תזכו להופיע בעמוד הראשון ובתוצאות הראשונות בתקופות הקריטיות של העסק שלכם ותוכלו לעקוף מתחרים רבים. 

קידום דיגיטל ברשתות החברתיות

מעבר לעבודות על האתר בהיבט של אופטימיזציה עבור גוגל וקידום ממומן שלו יש גם לתת תשומת לב לרשתות החברתיות כמו למשל פייסבוק ואינסטגרם. שתי אלו, הפכו בשנים האחרונות לכלי מרכזי עבור תקשורת מתמדת עם לקוחות כאשר בעיקר הן עוזרות לנו לניהול קמפיינים חכמים יותר וטירגוט של לקוחות, שזהו כלי חשוב מאוד בקידום דיגיטלי.

הטירגוט למעשה מאפשר לנו להכווין את הפרסומות שלנו שיופיעו כחלק מהפיד של המשתמשים באינסטגרם או בפייסבוק שאנחנו הגדרנו מראש. למשל, אם העסק שלנו פונה בעיקר לנשים בנות 21-40 והחנות שלנו ממוקמת בתל אביב נוכל להגדיר שאנחנו רוצים שהפרסומת שלנו תופיע בפיד של נשים בגילאים הללו מאיזור המרכז, כאשר הרשתות החברתיות יודעות לבצע את הפילוח הזה בעצמן בעזרת הפרטים שנתנו להם בעת ההרשמה. בנוסף ניתן להתבסס על כלים של מיקום גיאוגרפי ולשלוח את הפרסומת למי שנמצא באיזור של החנות שלנו. 
ראו גם: איך מפרסמים בפייסבוק בתשלום?

קידום דיגיטל בעזרת רימרקטינג 

כלי נוסף שניתן להשתמש בו ולשתול פרסומות עימו ברשתות החברתיות הוא כלי הרימרקטינג כאשר לקוח או לקוחה התחילו לבצע רכישה ולא סיימו אותה האתר ישתול להם קוד במחשב או במכשיר וכך יוכל לשלוח להם פרסומת על אותו מוצר שאת הרכישה שלו הם לא סיימו. 

שיווק עסקים

מי מבצע עבורנו קידום בדיגיטל ?

את הקידום הדיגיטלי בדרך כלל ניתן לחלק למספר חלקים שאת האתר עצמו ניתן לחברה שבונה אתרים ואת הקידום האורגני והממומן לחברה אחרת ברגע שהאתר שלנו כבר באוויר. גם בהיבט של קידום דיגיטל ברשתות חברתיות ישנן חברות שזהו העיסוק שלהן ובו הן מתמחות. לעומת זאת ישנן חברות כמו קבוצת ירדן שנותנות לכם את כל השירותים תחת קורת גג אחת מה שחוסך לכם זמן רב וגם אנרגיה. 

קידום בדיגיטל רק עם קבוצת ירדן!

יש לכך מספר יתרונות מאוד מרכזיים כאשר הבולט שביניהם הוא שמהיום הראשון כל הנושא של קידום דיגיטלי של העסק שלכם נמצא תחת קורת גג אחת החל מבניית האתר שלכם, דרך הקידום האורגני שלו מהיום הראשון של האתר באוויר, דרך קמפיינים של קידום ממומן שתעלו מידי פעם, ניהול קמפיינים וקידום ברשתות החברתיות. 

המומחים של קבוצת ירדן יעזרו לכם לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שזהו בעתם כלי החשוב ביותר שאיתו נעבוד ברגע שנבנה את הפרופיל של העסק שלכם. ללא אסטרטגיה ברורה הקמפיין הדיגיטלי והכסף שהשקענו בו יכולים ללכת לפח כיוון שבסופו של דבר קמפיין ללא אסטרטגיה ברורה הוא אינו קמפיין מקצועי. 

יתרון נוסף הוא המעגל הקצר בין כל אותם אנשים שמתעסקים סביב העסק שלכם כאשר אם אתם כרגע נמצאים בעיצומו של קמפיין באתר שלכם, בגוגל וברשתות החברתיות, אותו גוף מתעסק בכל מה שקשור לקמפיין הזה במקום לבזר אותו בין שתי חברות שונות. בצורה הזו מסתכלים על הכלים לניהול קמפיינים בצורה כוללת תחת אותה קורת גג יודעים לווסת ולבצע שינויים בקמפיין בהתאם, גם בין האמצעים השונים של הקמפיין כמו למשל להעביר תקציב מהקידום הממומן אל הפרסום באינסטגרם למשל וכדומה. 

מהם העלויות של קידום דיגיטלי?

העלויות של קידום דיגיטלי משתנות מעסק לעסק ותלויות בהרבה מאוד דברים כמו למשל גודל העסק שלכם, מה הנוכחות שאותה אתם רוצים בדיגיטל, כמה אתם רוצים להשקיע כל חודש בקידום ממומן ובלידים ועוד גוון רב של משתנים. 
עלות הקמת אתר לצורך העניין יכולה לנוע בין 1500 ש״ח לאתר תדמית פשוט ועד לעשרות אלפי שקלים לאתר חנות עם מנגנון סליקה וקטלוג מוצרים, כאשר שוב תלוי מה בדיוק אנו רוצים שיהיה באתר שלנו. קידום אורגני ינוע בין 700 ש״ח לחודש לבין 30 אלף ש״ח לחודש כאשר אתרים של חברות גדולות שזקוקות לקידום אורגני שוטף יכולות להעסיק מחלקת דיגיטל משלהן ולקצר תהליכים. קמפיינים של קידום ממומן ינועו בין 0.5 ש״ח לקליק בפייסבוק למשל ועד 10 שקלים לקליק כאשר מנעד המחירים לקליק נובע כמובן מהתחרות באותו ענף וככל שהתחרות גבוהה יותר כך העלות לקליק תהיה יקרה יותר.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו Scroll Up